Ny månad

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Jag snålar också på elen. Men min kära tvättmaskin vill jag använda ibland. Använder diskmaskinen också, men den drar nog inte så mycket el.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ny månad

Post by Fantasio »

Nu knackar november på dörren. Det är dags att vända blad och ta sig an en ny månad. November brukar vara en rätt trist månad och jag vet att Nissegossen inte gillar den. Det blir mörkare allt tidigare och temperaturen sjunker, det är höst. Finns det något med hösten som du gillar? Hej då med oktober och välkommen november. Merparten av hösten är redan avklarad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny månad

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 Oct 2022, 21:56 Nu knackar november på dörren. Det är dags att vända blad och ta sig an en ny månad. November brukar vara en rätt trist månad och jag vet att Nissegossen inte gillar den. Det blir mörkare allt tidigare och temperaturen sjunker, det är höst. Finns det något med hösten som du gillar? Hej då med oktober och välkommen november. Merparten av hösten är redan avklarad.
Man får se det som ett tufft träningspass. Det är skönt när det är förbi.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ny månad

Post by Fantasio »

Visst ska det bli skönt när hösten är över, men då väntar nästan tre månader med halkig vinter. Jag vill ha vår igen, vår nu.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12661
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ny månad

Post by zoegas »

Det är Halloween idag. Det har inte knackat på dörren. Jag har inget godis så jag öppnar inte om det knackar på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ny månad

Post by Fantasio »

Min pappa skulle ha fyllt 82 idag.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Ny månad

Post by wasp »

Idag är det 1:a november. Ny månad, yes!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12661
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ny månad

Post by zoegas »

Hyresvärden tog sin tugga för att jag bor här :evil: Det är en rejäl slant. Undra vad det är för utgifter det täcker, huset är byggt på 80-talet. Nog är deras lån betalda vid detta laget?

ca 6000kr/månad delat på 24 timmar är ~10 kronor i timmen för att sitta här på en stol.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58284
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ny månad

Post by Nissegossen »

Skall sätta en sats och hoppas på Julglögg till 1 dec, idag eller i morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

zoegas wrote: 01 Nov 2022, 06:33 Hyresvärden tog sin tugga för att jag bor här :evil: Det är en rejäl slant. Undra vad det är för utgifter det täcker, huset är byggt på 80-talet. Nog är deras lån betalda vid detta laget?

ca 6000kr/månad delat på 24 timmar är ~10 kronor i timmen för att sitta här på en stol.
Mitt hus är byggt i slutet av 50-talet. Det är inte många år sedan som lånet
för bygget var betalt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21946
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Ny månad

Post by MsTibbs »

Ny månad? Inte haft mensen på tre månader? Är jag i klimakteriet tro?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

Det låter som tidigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply