Ny månad

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Ny månad

Post by Fantasio »

September är bara timmar bort och det är dags att lägga sommaren till handlingarna, även fast delar av september här i södra delen av landet kan bjuda på fina dagar med sommarvärme. Hur har ditt år varit så här långt? Hur var din sommar? Reste du bort eller gjorde något annat roligt? Badade du i någon sjö under sommaren? Och den stora frågan: vad tycker du om hösten? Min sommar var bra, förutom en dryg månads inneliggande vård.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Jag har inte haft en särskilt bra sommar. Det har varit kallt väder och jag har inte varit glad. Men två små resor gjorde jag. Först till Åstön och sen till Alnö. Bägge öarna ligger utanför Sundsvall. Jag vet inte varför jag inte kunnat njuta av sommaren. Jag har befunnit mig i dået, inte i nuet. Ältar gammalt skit som flutit under broarna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ny månad

Post by Fantasio »

Kul med dina resor, memphis. Mitt år har gått i återhämtandets tecken. Två inläggningar som satte sina spår och fortsatt sorg över mamma och pappa. Men nu har jag (just nu i alla fall) aptit på livet igen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

Mina resor under sommaren har gått till det stora sjukhuset.
Sedan har jag lyssnat på Sommar i P1. Har suttit på balkongen
under ljusa sommarkvällar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1713
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Ny månad

Post by Inwatto »

En klassiker av Earth-Wind-and-Fire om September:

https://www.youtube.com/watch?v=DlSsIKn3HTU

Själv vet jag inte vad jag ser fram emot i höst. Högre elräkning för att mitt fasta prisavtal gått ut och ett nytt rörligt avtal gör det osäkert vad räkningen kommer att landa på. Måste ju ha ström till datorn, ju.

Sommaren har varit bra. Inte över 30 grader i vindslägenheten. Över 29 grader är olidligt. Har inte gjort något roligt. Gått på en begravning av min morbror. Kände honom inte så bra. Kanske därför jag inte känt så djup sorg.

Har nya glasögon. Ser bra ut :lol:
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

:lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Ny månad

Post by yrväder »

😄
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ny månad

Post by zoegas »

Sommaren har varit najs. Jag tappa mitt resekort tyvärr, så jag missa 15 dagar på det. Det blev en del tågturer. Bäst var ett krigsmonument i Lund. Jag satt där och drack ett par öl på en bänk. En söt tjej gick förbi och log med hela ansiktet när hon titta på mig. Mysfjonge på det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Ny månad

Post by Fantasio »

Det verkar som hösten är på ingång. Har 15,5 grader ute idag. Men visst kan det fortfarande vara sommarväder i september.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Här var det också kallt idag. Jeansjacka räckte inte och jag frös om fingrarna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 56953
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ny månad

Post by Nissegossen »

21 grader och sol hela dagen, hade balkongdörren öppen större delen av dagen och har suttit på balkongen en hel del.

Klagar absolut inte på vädret idag.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply