Fick psykos igår (av Clozapine)

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Fick psykos igår (av Clozapine)

Post by Cosmos »

Ja, mitt ex gick i gång rejält med en hostmedicin. Minns inte riktigt namn men det var ngt Cocullum eller liknande.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fick psykos igår (av Clozapine)

Post by Richard »

Tror hostmedicinen med DXM i hette Tussidyl, men även nuvarande hostmedicin Coccilana-Etyfin innehåller ett narkotikaklassat läkemedel, etylmorfin, vilket omvandlas till morfin i kroppen. Den är dock inte hallucinogen, utan mer lugnande o avslappnande, som övriga opioider.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36634
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fick psykos igår (av Clozapine)

Post by Geta »

En väninna (nu avliden) gick igång på hostmedicin. Hon fick
vanföreställningar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Fick psykos igår (av Clozapine)

Post by Cosmos »

Richard wrote: 16 Dec 2022, 05:14 Tror hostmedicinen med DXM i hette Tussidyl, men även nuvarande hostmedicin Coccilana-Etyfin innehåller ett narkotikaklassat läkemedel, etylmorfin, vilket omvandlas till morfin i kroppen. Den är dock inte hallucinogen, utan mer lugnande o avslappnande, som övriga opioider.
Ja, Coccilana hette den. Men mitt ex var redan psykotisk när hon började med den. Sedan blev hon beroende och gick fram och tillbaka till kylskåpet och halsade den. Psykosen blev sedan så allvarlig att hon lämnade allt och bosatte sig på annan ort. Men som den detektiv jag är, spårade jag henne och hamnade så småningom i Fruängen (Stockholm) där jag upptäckte att hon bodde i ett gruppboende. Men envis som jag är, plus att jag inte hade kommit över henne, ringde jag på hennes dörr i en skum korridor. När hon öppnade var det inte inte S som stod där. Det var någon med svarta, galna ögon, fet och oigenkännlig, och jag började bara stamma hur mycket jag saknade henne och att jag nu bara ville prata med henne. När hon smällde igen dörren var det efter att jag sagt att allt bara vad ett stort missförstånd. Hon hade anmält mig till polisen och sociala myndigheter och så ville då jag säga att det var ett missförstånd!

Vad psykologisk man kan vara ibland.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply