Tatueringar

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tatueringar

Post by Zoidar »

memphis wrote: 11 Apr 2024, 19:25
Ja. Den är inte så stor, bara några streck. Så jag har funderat på borttagning.
Då är det nog inte så dyrt iaf.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
User avatar
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 42150
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Zoidar wrote: 11 Apr 2024, 19:48
memphis wrote: 11 Apr 2024, 19:25
Ja. Den är inte så stor, bara några streck. Så jag har funderat på borttagning.
Då är det nog inte så dyrt iaf.
Nej det är nog ekonomiskt möjligt. Men det är väldigt smärtsamt. Så det gör att jag inte forskat så mycket i det. Däremot har jag funderat på att täcka tatueringen med en annan tatuering. Har inget minne av att tatuering är särskilt smärtsamt.
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
User avatar
Zoidar
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 27932
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tatueringar

Post by Zoidar »

Jaha! Är den liten kanske du kan stå ut med smärtan.
"Allt han har gjort är gott! Han får till och med de döva att höra och de stumma att tala." - Markusevangeliet 7:37
User avatar
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 42150
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Ja kanske :)
"What is to give light must endure burning" ~ Viktor Frankl
amandara
Palladiummedlem
Posts: 14472
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tatueringar

Post by amandara »

Jag tycker om de tatueringar jag har. Två tillkomna i psykos - men jag var ändå vettig nog att göra bra tatueringar! Jag ångrar dem inte. Den tredje fick jag av alla i familjen i 50års födelsedagspresent. Så där har jag även familjen med mig. Men jag tror inte att jag ska göra fler tatueringar, men man vet aldrig.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Tatueringar

Post by Fantasio »

Jag vet att tatueringar har diskuterats här vid mer än ett tillfälle, men jag hittar ingen tråd om det, så då skapar jag en. Det är bara för admin att sammanfoga trådarna. Saken är den att jag efter cirka 30 års tid åter blivit sugen på en tatuering. Jag vill ha den på ovansidan av höger underarm. Motivet ska vara en rymdfarkost med en stråle som sträcker sig ned mot jordytan, med en alien gray ståendes i dess sken. Har ett gap på överarmen ned till underarmen där jag tänker mig att tatuera in Saturnus, komplett med ring runt den. Vad har du för tatueringar? Har du inga, men kanske vill ha en eller två?
User avatar
Moderator 1
Aluminiummedlem
Posts: 30
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tatueringar

Post by Moderator 1 »

Jag slog ihop Fantasios tråd med den tidigare tråden om tatueringar. Använd gärna sökfunktionen för att se om ett ämne finns.

/Mod1
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19522
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Tatueringar

Post by Fantasio »

Oj då, sorry. Jag sökte bara i Allmän diskussion. Istället för Saturnus vill jag nog ha en galax. En spiralformad galax. Går tatueringen att göra i bara svart? Jag tänker mig att i så fall låta alienfiguren ha röda ögon.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tatueringar

Post by Richard »

Fantasio wrote: 23 Jun 2024, 00:05 Jag vet att tatueringar har diskuterats här vid mer än ett tillfälle, men jag hittar ingen tråd om det, så då skapar jag en. Det är bara för admin att sammanfoga trådarna. Saken är den att jag efter cirka 30 års tid åter blivit sugen på en tatuering. Jag vill ha den på ovansidan av höger underarm. Motivet ska vara en rymdfarkost med en stråle som sträcker sig ned mot jordytan, med en alien gray ståendes i dess sken. Har ett gap på överarmen ned till underarmen där jag tänker mig att tatuera in Saturnus, komplett med ring runt den. Vad har du för tatueringar? Har du inga, men kanske vill ha en eller två?
Jag postade denna till dig på Facebook, klart du ska ha den...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
MsTibbs
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25625
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Tatueringar

Post by MsTibbs »

Mina två. Noaks ark duva samma som mamma!
IMG_1245.jpeg
IMG_1245.jpeg (70.89 KiB) Viewed 747 times
IMG_1246.jpeg
IMG_1246.jpeg (121.79 KiB) Viewed 747 times
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 9370
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tatueringar

Post by Richard »

Fina!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
Rodiummedlem
Posts: 20775
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tatueringar

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 23 Jun 2024, 00:16 Går tatueringen att göra i bara svart? Jag tänker mig att i så fall låta alienfiguren ha röda ögon.
Borde gå! Finns en tatueringsstil som kallas black work. Du skulle kunna bildgoogla på det.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply