Flugor

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Flugor

Post by amandara »

Usch vad hemskt! När jag jobbade på geriatriska avdelning, för folk över 65, för drygt 20 år sen. Hände det med jämna mellanrum att personer fick liknande vanföreställningar som din. Av förvirring efter fall, som det oftast var då det var en ortoprdisk avdelning, och medicinbiverkningsr. En tant skrek i högan sky timme ut och timme in för att hon upplevde att spindlar var överallt - på henne, på väggarna och i taket. Det hjälpte noll att vi sa att där inte fanns några spindlar. Hon upplevde spindlar.

En annan tant upplevde stt hon var instängd i en krypta, som en grav - fast hon var levande.

Föreställningar om hur saker är kan vara mycket starka. Vanföreställningar som vi har har ju ofta hemskt innehåll.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Flugor

Post by Koi »

Bad min partner kolla om jag har ohyra. Men såg inget.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Flugor

Post by yrväder »

Tror också att flugorna är hallucinationer, ser du flugorna runt ditt huvud eller upplever du flugorna genom surr ljudet
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Flugor

Post by Koi »

Jag känner dem. Hör dem inte.

Psykologen sa de inte finns.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12558
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Flugor

Post by zoegas »

Duschar du inte och tvättar håret ca 3 ggr i veckan så får du problem med hårbottnen. Mjäll och till och med psoriasis, det kliar osv.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Flugor

Post by Koi »

zoegas wrote: 19 Oct 2022, 14:40 Duschar du inte och tvättar håret ca 3 ggr i veckan så får du problem med hårbottnen. Mjäll och till och med psoriasis, det kliar osv.
Okej. Duschar lite oftare nu. Har blivit bättre.
Post Reply