Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4292
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Facebook

Post by yrväder »

Kokar med potatis skal på och äter det så förutom vid gratäng och stekt potatis.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18563
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Yrväder,

Va? Vad har potatis med Facebook att göra? Mår du bra?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23197
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Nypotatis är väldigt gott! Nästan gourmet.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Jag blir blyg på Facebook. Skriver därför mycket sällan något där. Men det är lätt att posta bilder där.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4292
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Facebook

Post by yrväder »

Det var ämnet potatis Fantasio tog upp som hade nämnts i Facebook, därav mitt inlägg, det fantasio läst på facebook gällde just att äta potatis med skal, ibland läser du igenom lite slarvigt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18563
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Yrväder,

Du skulle kunna citera när du besvarar ett inlägg flera sidor bakåt i tråden!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

Jag har fått vänförfrågan av nån som är med i en grupp som jag är med i. Kollade hennes profil men såg inget intressant så klickade bort förfrågan. Sen har hon skickat flera meddelanden på messenger med länk till en annan grupp (?). Jag gick med i gruppen för att se vad det var för slags grupp (fanns ingen direkt info) men det var bara en massa inlägg med bilder som det stod ”good morning”, blommor och upplyftande citat.
Så gick ur direkt.
Gillar inte när folk bombar grupper med ”good morning” - bilder etc. Så himla hurtigt och jobbigt. :(
Få se om hon skickar fler meddelanden, har inte svarat för då kommer jag få henne i aktiva-listan och det går inte att ta bort folk därifrån om man inte blockerar dem. Så irriterande!
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8154
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Facebook

Post by wasp »

Har haft Facebook sedan 2008, fått många vänförfrågningar som är trafficking. Värst var väl en Linda Smith från Thailand som påstod att hon hade masterexamen i veterinärmedicin. Bad henne fara åt helvete och blockade henne. Tog sen bort vänförfrågan från henne.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Jag får också en del konstiga vänförfrågningar på Facebook. Struntar bara i dem.

Jag har intr särskilt många "vänner" på Facebook. Gamla pojkvänner inte välkomna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Facebook

Post by Koi »

Jag brukar få meddelanden från damer i östblocket.

Jag svarar aldrig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Jag "råkade" godkänna en vänförfrågan, men dagen efter skulle jag ta bort personen. Hon var redan raderad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

Fantasio wrote: 18 Aug 2022, 16:56 Jag "råkade" godkänna en vänförfrågan, men dagen efter skulle jag ta bort personen. Hon var redan raderad.
Det har hänt att jag anmält falska profiler och sen blockerat dem. Efter ett tag ändrades namnen på dem i min blockerade-lista till ”Facebookmedlem” och senare försvann de.

Typiska falska profiler är typ nåt amerikanskt/engelskt namn men när man kollar på ”om” så står det ett afrikanskt namn i länken plus att personen bara har afrikanska vänner och inga gamla inlägg. Så lätt att genomskåda. :lol: Osannolikt att ”Edward Johnson”, företagare/militär etc. i USA endast har vänner som bor i Ghana.
Post Reply