Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Facebook

Post by zoegas »

Facebook var i tidningen idag. Det stod att vänförfrågningar skickats ut automatiskt utan att man gjort det själv.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58322
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Facebook

Post by Nissegossen »

Facebook verkar just nu ha tekniska problem.

Flera användare hör av sig till Aftonbladet och berättar att deras konton automatiskt skickar vänförfrågningar till andra användare utan att de faktiskt klickat på knappen.

Det hela verkar ske automatiskt och utan förvarning efter att man besökt någon annans profil.

Det är oklart hur många som är drabbade av felet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ve ... utomatiskt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Det har blivit knasmycket reklam på FB.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Hm, jag fick en vänförfrågan av en bekant som verkar ha två konton. Undrar om det var en bot?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

Krokus wrote: 13 May 2023, 08:52 Hm, jag fick en vänförfrågan av en bekant som verkar ha två konton. Undrar om det var en bot?
Är du vän med bekanten på dennes ena konto? Det andra kan vara nån som gjort ett falskt konto i din bekants namn. Kontakta personen via en annan kanal och fråga om det är hen som har båda kontona.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Safir,

Min bekant fick sitt konto hackat och skapade ett nytt. Jag frågade henne idag irl.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Facebook

Post by yrväder »

Då kan hon lika bra avsluta kontot som blev hackat, varför behålla det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Yrväder,

Om hon kommer åt det hackade kontot ens. Det vet jag inte.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Facebook

Post by yrväder »

Man borde faktiskt kunna vända sig support tror det heter så.Ganska märkligt annars om det inte går att skydda sitt konto från intrång, övertag och inte kunna radera det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Det är bra att ha tvåstegsverifiering vid inloggning, men jag vet inte om hon har haft det på det hackade kontot.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

En kvinna jag lärt känna genom psykiatrin ringde tre gånger förut. Hon är inlagd och sa att hon ville ha mig som vän, både i verkliga livet och på Facebook. Saken är den att hon tog bort mig som vän och nu hade on skickat en ny vänförfrågan. Sedan när jag gick in på hennes sida stod det att hon från och med idag var i ett förhållande. Tänk om hon menade hon och mig... Jag orkar inte med en sjuk människa, men ha henne som vän kan jag ju. Tänk om hon anklagar mig för våldtäkt. Hon har nämnt att hon blivit våldtagen. Tror det bara är i hennes fantasi hon blivit det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 05 Jun 2023, 19:32 Sedan när jag gick in på hennes sida stod det att hon från och med idag var i ett förhållande. Tänk om hon menade hon och mig...
På Facebook brukar man kunna "tagga" vem som är ens pojkvän/flickvän i relationsstatusen. Om du inte står med på hennes relationsstatus är det nog lugnt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply