Tråden om golf

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Skitbra ju! Man får boosta sig med det som går bra och inte tänka så mycket på det som inte går bra. Annars blir det för tråkigt om man är för självkritisk. Man måste ju liksom få öva, för att kunna göra framsteg.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om golf

Post by Richard »

Igår spelade jag 9 hål med min pappa, men det blåste ganska mycket. Jag slog bort 3 bollar, en fastnade uppe i ett träd.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Ha ha! Bollen i trädet🤪
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Yalla gick jäääla bra att spela golf idag. Fast vi spelade bara 6 hål. Var utvilad och pigg, det hjälpte nog till. Och så var det inte så förtvivlat varmt som det varit på sistone.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Det gick sämre att spela golf igår. Men jag slog jäkligt bra på drivingrangen. Om jag kunde slå så ute på banan. Det gäller liksom att bana in rätt rörelser. Och detbär inte så lätt. Men övning ger färdighet.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Aset kalaset slut. Golfrunda 10 hål. Kändes som att jag hade världens sämsta kondition. Banan är rejält kuperad och det tog ut sin rätt på mig. Kanske är jag nedsatt av coronavaccinet för så här dålig kondition brukar jag inte ha.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om golf

Post by Richard »

Ska spela 9 hål imorgon.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Orkade bara spela 6 hål idag och det gick dökasst. Vi spelade med 2 andra som hade satts ihop med oss för att det saknas tider. Den ena babblade hela tiden och kom med tips på hur man ska göra. Jag blev stressad av det och spelade som en kratta. Kunde inte koncentrera mig och fokusera. Vart seg ett par dagar oxå efter Ölandsroadtripen. Så jag är ändå nöjd med att vi överhuvudtaget spelade. Bättre lycka nästa gång.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Gick både bra och dåligt idag. Fick iväg några klockrena träffar men oxå dåliga slag. Nöjd med dagen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om golf

Post by Richard »

amandara wrote: 07 Jul 2021, 13:04 Gick både bra och dåligt idag. Fick iväg några klockrena träffar men oxå dåliga slag. Nöjd med dagen.
Hur många slag gör du i genomsnitt på en par 3-, 4- o 5-bana? Jag ligger på 5-6 slag för en par 3-bana. 8-9 på en 4:a och 10-13 på en par 5-bana. Alltså en typisk vanlig runda. En gång har jag klarat en kort par 3-bana på 3 slag. Ungefär hälften av banorna blir tvåsiffriga. Men jag tror man egentligen slutar räkna slagen efter ett visst antal.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

Jag vet inte, har inte kollat på det. Kommer aldrig ihåg vad par slagen är på en bana. 6 slag var det bästa jag gjorde idag och på ett hål hade jag 15 slag. Farsan har scorekortet och jag kommer aldrig ihåg i huvudet vad jag fått för antal slag. Men ska kolla på det. Men jag klarar aldrig par. Jag klarar inte heller mitt handicap mer än på ett par hål. Men det är ändå bra varje gång jag klarar mitt handicap. Man måste boosta sig själv för det som verkligen går bra.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13196
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om golf

Post by amandara »

På par 3 har jag 5-9 slag från de tre senaste rundorna, par 4 6-15 slag och par 5 9-10 slag. Det är bara ett par 5 hål på de 10 hål vi spelar, 3 st par 3 hål och 6 par 4 hål.
Post Reply