Vad säger rösterna?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad säger rösterna?

Post by Geta »

Leakim97 wrote: 17 Apr 2023, 13:29 Har det hjälpt dig att förändra tankemönster och beteende? eller någonting annat kanske
Ja, det har det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24704
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vad säger rösterna?

Post by Leakim97 »

Ok vad bra. Det är lite sådant jag försöker mig på också. Kring vissa saker
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Geta wrote: 17 Apr 2023, 13:08 Det beror på hur mycket man har jobbat med sig själv. Jag har gått i
mångårig psykoterapi som jag har haft mycket nytta av.
Jag gick också i psykodynamisk terapi i många år. Först en som var jättebra och gav mig kunskap om mig själv om saker jag aldrig hade anat. Fick också verktyg för det liv jag levde då. Tyvärr skenade den terapin eftersom jag regredierade och inte längre kunde hålla gränserna. För att någorlunda lappa ihop mig själv började jag hos en annan terapeut men hon var både alkohol- och pillerberoende så det blev bye-bye. Fast jag stod ut onödigt länge. Hon tjänade pengar på mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Mina röster pratar engelska med mig. Känner igen dem, men brukar höra på svenska. Jag är insyltad i de så kallade "troubles" i Nordirland. Fundferar på att köpa en tröja från Lindfield FC. Singin' I am a Billy, no a Tim.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad säger rösterna?

Post by amandara »

Jag hade tinnitus, brus i ena örat, under en bit av resan. Sånt stressar mig för jag är ljudkänslig. Det stör ut koncentrationen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad säger rösterna?

Post by Geta »

amandara,

Är du i Västerbotten?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad säger rösterna?

Post by Krokus »

Geta,

Hon bilade väl dit igår? Minns inte vilken tråd som Amandara skrev det i.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad säger rösterna?

Post by Geta »

Ja, det var ett långt inlägg från amandara i en annan tråd.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad säger rösterna?

Post by amandara »

Geta wrote: 30 Jun 2023, 11:58 amandara,

Är du i Västerbotten?
Ja. Vi åker söderöver imorgon - det blir en lång resa. När man reser så här långt borde man stanna längre. Men Ts begravning var anledningen till att vi åkte hit och vi hade alla synkat oss samman och bestämde att vi skulle åka hit i tisdags kväll. Brorsan ska till Gotland med sina kids tidigt på söndag, så vi måste hem. Annars hade jag gärna stannat några dagar, och inte av en sån sorglig anledning.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

De säger att jag ska dö.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7851
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Sätter inget på pränt, men inget brottsligt i alla fall. En ljudkuliss ibland, samtidigt är jag inte så ensam då.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad säger rösterna?

Post by yrväder »

Förstår inte riktigt ljudupplevelsen wasp såvida du inte menar att du ser dig stå i bakgrunden lyssnande på rösterna som kommer framifrån och då kommer de från utsidan. Du på insidan - röster från utsidan. Är det rätt scenario?
Post Reply