Vad säger rösterna?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Borttaget!
Last edited by wasp on 23 Feb 2023, 04:47, edited 1 time in total.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35966
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad säger rösterna?

Post by Geta »

wasp,

Du får verklighetstesta!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Tidigare hade jag kommenterande röster. Kommenterade vad jag gjorde och vad jag upplevde människor runt omkring gjorde och sade. Men de kom inifrån. Men kan ha utifrån kommande ljud av olika slag även idag.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Mina kommenterar mina vänner och andra runt mig. Just nu på negativt sätt. De kommenterar det jag håller på med. Ibland pratar de om mig men utan att blanda in mig. Det är bra. Då behöver jag inte engagera mig i samtalet.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad säger rösterna?

Post by Richard »

Igår kväll hörde jag tydliga röster när jag försökte somna. Det var nått annat än radion som jag alltid har på. Jag blev rädd...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Skrattande röster var värst.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Cosmos wrote: 02 Mar 2023, 13:21 Tidigare hade jag kommenterande röster. Kommenterade vad jag gjorde och vad jag upplevde människor runt omkring gjorde och sade. Men de kom inifrån. Men kan ha utifrån kommande ljud av olika slag även idag.
Ja! Vet! Väldigt kreativa människor har oftast starkare syn och hörselintryck. Thalamus som finns mitt mellan hjärnahalvorna fungerar som ett filter från höger hjärnhalva till vänster hjärnhalva släpper igenom kraftiga syn och hörselintryck hos schizofrena människor. Syn och hörselhallucinationer m a o! Röster t ex kommer ofta inifrån - du hör dina egna tankar, som ter sig i form av röster, som många schizofrena människor plågas av!
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Jag hör en flicka som säger ”Lek med mig.” Jag vägrar att svara henne. Okej. Sagt nej några gånger.

Har blivit blåst redan en gång av en flickaröst. Det räcker.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Är det fel att bli nyfiken? Hörde ”hjälp mig” två gånger inom 5 minuter. På natten. Jag blev lite skraj och gick och la mig bredvid min sovande partner. Men sen blev jag nyfiken på vem som behöver hjälp. Är det dumt av mig att försöka lista ut vem det är?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35966
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad säger rösterna?

Post by Geta »

Hur skulle du kunna hjälpa?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Geta wrote: 27 Mar 2023, 19:46 Hur skulle du kunna hjälpa?
Jag vet inte. Jag vet inte vad hen vill ha hjälp med.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Vad fan. Du måste väl ha hört om det var en kvinno- eller mansröst. Hen är vedervärdigt. Istället säger jag denna .
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply