Pratade med sonen

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Pratade med sonen

Post by Koi »

Han sa inget
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Pratade med sonen

Post by yrväder »

Får inte ihop det, du skriver att du blev hämtad med eskort för att du konversera med din son , som uppenbarligen inte var hemma, förrän vid senare tillfälle.

Du beskriver det utan att det är osammanhängande , kan du vara stressad över familjekonstellation, det är kanske samtal du behöver.

Har själv inte haft röster sen Invega, men kan få psykos symtom vid inre stress, det triggar, och om sömnen börjar strula . Du vet ju själv
hur det är. Såg vad Zoegas skrev i början och lägga det på din son eller på din familj är inte rättvist, de har det också jobbigt och svårt, de blir indragna i din sjukdom vare sig de vill eller inte och man kan vara väldig självisk i schizofreni man ser och är övertygad om sin ståndpunkt .

Kan vara bra att skaffa dig någon att prata med på din mottagning men kanske någon gång ibland bjuda in din familj så att även deras röster hörs.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Pratade med sonen

Post by Koi »

Jag har psykolog. Det var inte bara det som gjorde det.

Jag hör andras tankar. Och mina rankar sprider sig. Haft det länge Jag väntar på ett stort svar från min själ som är i rymden. Det sa de var onormalt. Och jag har pratat med jourhavande präst om själar som är fria. Själen kom inte igår.

Jag minns inte mer.

Jag fick Nitrazepam gör att sova på. Funkade 3,5 timma. Sen vaknade jag. Är lite packad. Fått Quetiapin bu. Får se om jag somnar om
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Pratade med sonen

Post by yrväder »

Jag förstår, att släppa själen fri, är för mig att frigöra sig själv, att bli ett och börja lyssna på mitt eget hjärtats önskan, på mig.

Tror att även du har ett behov att göra så.

Att höra andras tankar, det kan man inte, Gud vare tack för det.

Tycker att du nu som situation ser ut, inte ska behöva kämpa ensam, utan ska beredas en plats och få hjälp inne på en avdelning.
Man lämnas ibland lite vind för våg, känner igen det för egen del med, så mycket för den expertisen.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12240
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Pratade med sonen

Post by zoegas »

Koi wrote: 16 Sep 2022, 20:58Han sa inget
Kul. Var vaksam om vad som händer dig.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Pratade med sonen

Post by yrväder »

Nä bry dig inte om det bara ta det för vad det är jag menar det gick 10 minuter sa du från föraning till faktiska händelse det är som med mig ser det i bilder sms mail och då får jag alltid en plingignal som talar om det så att jag läser det förmodar jag.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Pratade med sonen

Post by yrväder »

höra andras tankar det kan du inte och liksom att andra inte kan höra dina. Du kan läsa kroppsspråket och förstå saker.
Det är sjukdom och har inget alls med intuition att göra. Det där förstår man och vet man i regel jag tror man föds med det och jag tror också att de flesta nån gång använder sig av det utan att förstå kanske att det är med intuitionen du gör och sånt sköter helt själv det är självgående. Det där med tankar får du försöka skala bort genom att säga till dig själv mina tankar - ingen verklighet - andras tankar - ingen verklighet.
Post Reply