Rastlöshet

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23289
Joined: 10 May 2021, 16:12

Rastlöshet

Post by Zoidar »

Jag började märka av det i sommar att jag hade svårt att ligga på stranden. Tror två mediciner kan vara orsaken. Troligast är det ökningen från 16 till 18mg Peratsin som spökar. I annat fall är det Sertralinökningen från 50 till 75mg.

Känner mig relativt stabil igen, så sänkning till 16mg Peratsin är nog inte uteslutet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Rastlöshet

Post by Geta »

Jag skulle inte heller ha tålamod att ligga och pressa på stranden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Rastlöshet

Post by amandara »

Jag pressar aldrig heller på stranden nuförtiden.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12676
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rastlöshet

Post by zoegas »

Jag hitta ett perfekt ställe i somras. Privat strand bara en kvadratmeter. Ljummet vatten <3
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Rastlöshet

Post by amandara »

Jag har ett bra badställe vid Vättern som ligger i skugga så det är inget folk där. Och hundtillåten strand.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23289
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rastlöshet

Post by Zoidar »

När jag ska sova på natten håller jag på och sprattlar med benen. :?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Rastlöshet

Post by Geta »

Zoidar wrote: 16 Sep 2022, 16:23 När jag ska sova på natten håller jag på och sprattlar med benen. :?
Det gjorde jag också tidigare. Det kan vara bristsjukdom eller biverkan av
medicinen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23289
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rastlöshet

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Sep 2022, 17:01
Det gjorde jag också tidigare. Det kan vara bristsjukdom eller biverkan av
medicinen.
Bristsjukdom tror jag inte. Får i mig vitaminer och mineraler. Nog biverkning.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Rastlöshet

Post by yrväder »

Om du sänker från 18 till 16 mg Trilafon igen när du nu känner dig stabil så börjar det om igen. Du har haft för låg dos, är du stabil nu på 18 , fortsätt.
Jag är ett typexempel på det själv, mår bättre på 6mg tycker jag faktiskt än 3mg Invega, det låter som du har myrkrypningar i benen av medicinen, be att få sifrol utskrivet eller så kanske läkaren skriver ut akineton , jag kan inte använda akineton, får otrevliga biverkningar på den. För mig är Sifrol bättre, men Akineton kan fungera med för dig. Hur går det med rummet för andakt förresten.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Rastlöshet

Post by yrväder »

Vill tillägga att det lilla negativa jag kan känna med 6mg Invega eller om det beror på 50 mg Quetiapin till natten är att jag är segare, får längre startsträcka, tröttare och inaktiv.
Kan vara övergående, får se.
Post Reply