Livsstilsfrågor!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

https://livsstilsverktyget.se/sv

Här är ett forskningsprojekt som går ut på att testa om man kan förbättra hälsan hos svenska folket!
kanske

Re: Livsstilsfrågor!

Post by kanske »

Som de flesta vet så har vi fått rekommendationer om att vi ska röra på oss 150 minuter i veckan och helst lite varje dag och jag har kollat en video som analyserar faktan som användes för att ta fram dom här riktlinjerna!

https://www.youtube.com/watch?v=mJyOBGGEXic&ab_channel=GIHuniversity

Den är bra för man kan se vad som verkligen gäller och fungerar vid hälsa och fysisk aktivitet! Te.x. kan man se att genetiken har större betydelse för din hälsa än vad motion har!
Scared

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Scared »

Im so fucking scared. Of the psychologist Comstedt and friends. Active on internet as good souls and "helpers" . And the church included with them. They almost costed me my life. The cared and hated me to death. Oh my good Be Ware. Take care of your souls. Or you might eventually die from it. Loved/hated to death.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Livsstilsfrågor!

Post by zoegas »

Scared wrote: 09 Nov 2022, 17:47 Im so fucking scared. Of the psychologist Comstedt and friends. Active on internet as good souls and "helpers" . And the church included with them. They almost costed me my life. The cared and hated me to death. Oh my good Be Ware. Take care of your souls. Or you might eventually die from it. Loved/hated to death.
Give me a weblink and I'll beat the shit out of them.
Kanske

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske »

An internet beat-up! I want to see that? Are you streaming it on HBO or Netflix?
Klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Klangen »

Hur är det egentligen med sex? Hur många gånger i veckan har man sex?

Jag läste idag en artikel om otrohet och där stod det att 25% av människor som haft relation har varit otrogen någon gång i sitt liv.

Så jag läste även en interview baserad rapport där dom ringde runt och frågade om folks sex vanor. I den framstog det som att svensken har sex mer än någonsin. Lite konstigt?

Det jag undrar och som tog upp av Tasha Landberg är hur stort mörkertalet är i såna här studier? Hur många är det som ljuger dvs?
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21134
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Livsstilsfrågor!

Post by MsTibbs »

Jag gissar att män vill skryta upp och kvinnor tonar ner sina erfarenheter?
In a world where you can be anything, be kind.
Klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Klangen »

jag antar att du inte vill komma med något nytt till diskussionen :).. Inte mycket tanke bakom det självklara påståendet?
Klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Klangen »

Hur många ska man ha legat med för att kunna känna sig tillfredställd med livet, (själv har jag legat med drygt 20 pers), är det för mycket/för lite?

Livet handlar foga lite om hur många man har legat med. En person som har haft en sexualpartner kan känna sig lika tillfreds med livet som en person som haft 10, 100 eller 1000 sexualpartners. Antalet är underordnad. Sex skall vara lek- och lustfylld inte målinriktad. Det är resan som är målet. Ha kul, använd skydd och strunta i vad alla andra tycker. You do you!
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24678
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Leakim97 »

Det är nog en fråga man får tänka på själv. Vad känner JAG mig tillfreds med eller inte tillfreds med. Tänker det är olika för alla
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24678
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Leakim97 »

Finns nog en del 40 years old virgin. Är de tillfredsställda?
Post Reply