Livsstilsfrågor!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Livsstilsfrågor!

Post by MsTibbs »

Jag tror det är få som innerst inne vill bli en 40-årig oskuld? Jag tror genuin avsexualism är sällan?

Själv blev jag av med oskulden som 16 eller 17- åring, minns inte, det kändes helt bra och jag hade långt förhållande med den samma killen både före och efter första gången.

Däremot tror jag, framför allt kvinnor, hellre vill leva utan sex än att ha sex med fel person. Förmodligen för att kvinnor värderar kärlek minst lika mycket som rent tekniskt fysiskt sex.
In a world where you can be anything, be kind.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24655
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Leakim97 »

Det tror jag stämmer det är ytterst sällan men kan ha fel
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Livsstilsfrågor!

Post by MsTibbs »

Däremot inte sagt att inte män kan vara kärleksfulla! ;)
In a world where you can be anything, be kind.
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24655
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Leakim97 »

Klart de kan vara det 😀
Klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Klangen »

Man kan ju säga Tur i spel och otur i kärlek..

Tror jag är för funktionsnedsatt för att fixa en kvinna i mitt liv.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Livsstilsfrågor!

Post by MsTibbs »

Du får ta en med schizofreni, så ni är toleranta mot varandra :)
In a world where you can be anything, be kind.
Klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Klangen »

Vad synd, ja då kommer det inte funka mellan oss :)
klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by klangen »

Det är intressant i min familj för varken jag eller mamma gillar att ta ansvar. Vi bråkar jämt om vems fel det är och vem som ska vara den ansvarstagande. Hon går så långt att hon menar att jag inte är en riktig man och har alltid manuvrerat med mig som barn för att få mig att göra ansvarsfulla saker som att gå i dkolan och att "sköta hemmet".

Det finns exempel på mig i skolan där jag ska ta ansvar men det hår rakt emot min personlighet. Många av mina betyg bygger på att läraren pratat med mig och fått bedömma verbalt eftersom jag inte varit intresserad att sköta skolan.

Jag har några betyg som bygger på att läraren tagit ansvar för vad jag ska säga och på så vis har jag matchat förväntningar och fått högsta betyg.

Jag började studera personlighet för inte så länge sedan och fann att jag har låga värden i samvetsgrannhet vilket är temdensen till att ta ansvar och i förlängningen vilja prestera i arbets/skol situationer..

Ett annat drag som är populärt att ha högt i är0 "agreaableness" vilket dikterar hur mönniskor ser på interpersonliga relationer..

Problemet för mig är att jag inte är så långt ifrån att vara kriminell på sådana tester och ibland undrar jag om jag verkligen är sjuk eller om jag lurar systemet, en känsla som många med mun personlughet tendrrar att känna då dessa personlighetstest föutspår världssyn!
klangen

Re: Livsstilsfrågor!

Post by klangen »

Intressant är att jag skrev det där när medicinen hade gått ur och nu när jag fått i mig min medicin så känner jag inte längre lika desperat i livet och jag känner mig inte som ett misslyckande.
Post Reply