Indragen kontaktperson till brukare

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 09 Jan 2024, 08:23 Vad säger hans föräldrar? Har han god man?
Ja, har god man. Föräldrarna, vet inte, de är inte heller speciellt kapabla att ta beslut.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Jag får en känsla av att min f.d. brukares föräldrar inte gillar att vi håller kontakt. Vet inte varför de är emot det. Jag trodde de skulle bli glada att jag inte bröt kontakten. Vad tror ni kan vara orsaken?

Jag kan inte fråga dem vad de tänker eftersom båda är döva.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Geta »

Hur märker du det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 Feb 2024, 20:04 Hur märker du det?
Min f.d. brukare pratar med dem via mobilen på teckenspråk och då brukar han vända mobilen till mig så jag kan vinka.

Skrev till hans pappa nu på messenger och frågade vad han tycker om att vi håller kontakt. Vet dock inte om han använder det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply