Indragen kontaktperson till brukare

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Ringde nyss. Han svarar inte. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Nu har jag pratat med honom. Han undrade förstås varför och jag sa det är kommunen som bestämt det. Han har lite svårt att förstå det. Sen undrade han hur länge vi inte ska ses på tisdagar. Det är ju svårt att svara på sånt. Jag sa att vi får hålla kontakt och bestämma efter hand om vi vill ses. Det var också svårt för honom att förstå. Jag sa till honom att det inte blir lika ofta, det verkade han förstå.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6510
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 26 Nov 2023, 15:24 Nu har jag pratat med honom. Han undrade förstås varför och jag sa det är kommunen som bestämt det. Han har lite svårt att förstå det. Sen undrade han hur länge vi inte ska ses på tisdagar. Det är ju svårt att svara på sånt. Jag sa att vi får hålla kontakt och bestämma efter hand om vi vill ses. Det var också svårt för honom att förstå. Jag sa till honom att det inte blir lika ofta, det verkade han förstå.
Vad schysst av dig att träffa honom utanför jobbet! Se bara till att sätta gränser som är rimliga för dig med, så ska det nog gå bra. Alltså, att du försöker säga nej om du inte kan eller vill träffas och har annat för dig. :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 26 Nov 2023, 21:00 Vad schysst av dig att träffa honom utanför jobbet! Se bara till att sätta gränser som är rimliga för dig med, så ska det nog gå bra. Alltså, att du försöker säga nej om du inte kan eller vill träffas och har annat för dig. :)
Tack! Helt rätt Herc! Här gäller det att sätta gränser, så man inte känner sig utnyttjad.

P.S. I Arnolds första (?) film "Hercules i New York" kallades han för Herc.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6510
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 26 Nov 2023, 21:09 Tack! Helt rätt Herc! Här gäller det att sätta gränser, så man inte känner sig utnyttjad.

P.S. I Arnolds första (?) film "Hercules i New York" kallades han för Herc.
Aha, den har jag inte sett! :D
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6510
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Hercules723 »

:mrgreen:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Fantasio »

Min gamle arbetskamrat har fått en kontaktperson. Han är äldre, över 70.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Nov 2023, 21:25 Min gamle arbetskamrat har fått en kontaktperson. Han är äldre, över 70.
Kontaktpersonen?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Fantasio »

Båda två är över 70, kompisen är 71.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 26 Nov 2023, 22:27 Båda två är över 70, kompisen är 71.
Aha, 70 är nya 40 ändå så. :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Indragen kontaktperson till brukare

Post by Zoidar »

Hade sista träffen med klient idag. Det var rätt jobbigt. Speciellt eftersom han inte riktigt förstår situationen. Nu ringde han och undrade om vi kan åka till köpcenter nästa vecka. Väldigt jobbigt för mig att sätta gränser. Men förstår ju att jag måste det, annars kör han över mig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply