Nått buffert och slutar spara

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24762
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Leakim97 »

Det verkar vara en slags klassiker att män tar hem thailänskor till sverige
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Geta »

Thailändskorna ska vara snälla och medgörliga i motsats till svenskorna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

En av mina vänner på FB började lägga upp bilder på en tjej han träffade i Thailand. Han verkade förälskad. Blev orolig att han blivit lurad in i en relation. Ska kolla nu på hans sida... Hittar inga bilder och står inget om att han är i någon relation. Jag tror han insåg att relationen var på låtsas. :|
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24762
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Leakim97 »

Geta wrote: 28 Apr 2023, 10:59 Thailändskorna ska vara snälla och medgörliga i motsats till svenskorna.
Det kanske är för att de är i beroendeställning. De blir hitplockade till sverige utav svenska män?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Geta »

Män med låg status i Sverige söker sig gärna till thailändskor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by memphis »

De importerade kvinnorna anses väl som tacksamma och lydiga och snälla. De kommer ju från sämre förhållanden i sina hemländer och är nog endast glada för att byta upp sig i livsstil. Förälskelse kommer längre ned på listan.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Richard »

Nej, jag kommer såklart inte att skaffa någon fru. Det var mer mina kompisar som sa att de hade en ledig tjej åt mig, o ville att jag skulle följa med. Men det är inte därför jag ev. kommer att följa med.

Precis som Geta säger, är det typ män som inte kan få nån här hemma som åker till Thailand o gifter sig. Men jag vill inte ha någon alls, i.a.f. inte just nu.

Jag tror förresten en av kompisarna har blivit lurad, han ska tydligen ha betalt 30 000 kr till tjejens familj för nått framtida husbygge...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Mår ibland dåligt av mina pengar. Tänker ibland på ge bort alla besparingar. Men misstänker att jag kommer må ännu sämre om jag ger bort dem. Pengarna ger vad jag kallar en falsk trygghet. Det är plågsamt att se hur en del kändisar lever i lyx. Då får jag avsmak till pengar och vill bara ha så det går runt. Ger jag bort alla mina besparingar och jag ångrar mig kommer det ta många år att spara ihop det igen.

Pratade med en kvinna i kyrkan om detta. Hon sa att pengar måste komma på rätt plats i mitt liv, men vi gick inte inpå detaljer.

En gång gav jag bort en häftig summa. Sen fick jag ångest av det. Jag sa till min dåvarande psykolog att jag kunde spara in dem igen, men han menade att de redan var borta och om jag sparade var det nya pengar jag sparade, inte de pengar jag tidigare gett bort. Jag höll aldrig med honom om det.

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36020
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Geta »

Jag funderar inte så mycket på pengar. Jag har en buffert men jag är sparsam ändå. De riktigt rika får ha sin lyx för mig men jag förstår inte vad det är för mening med det. Ruben Östlunds film Triangle of sadness handlar väl om rika människor.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Geta wrote: 15 Jun 2023, 10:43 Jag funderar inte så mycket på pengar. Jag har en buffert men jag är sparsam ändå. De riktigt rika får ha sin lyx för mig men jag förstår inte vad det är för mening med det. Ruben Östlunds film Triangle of sadness handlar väl om rika människor.
Jag har inte sett den filmen.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Krokus »

Zoidar,

Du skulle kunna köpa en sån där ställbar säng, de är dyra och säkert sköna. Då kanske du slutar snarka?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 15 Jun 2023, 11:40 Zoidar,

Du skulle kunna köpa en sån där ställbar säng, de är dyra och säkert sköna. Då kanske du slutar snarka?
Jag hade lite tankar ett tag på det, men är rätt nöjd med nuvarande. Ge mig inga idéer. :lol:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply