Nått buffert och slutar spara

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 16 Jun 2023, 13:49 Jo, det förstås! Jag testade den där kalkylatorn och jag skulle få 2500kr i månanden
med 300k i tillgångar. Det är bra! :D
Nice! 8-)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Tror det är ok att ha lite trygghet i besparingar. Inte minst vi med psykisk sjukdom behöver trygghet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36951
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Geta »

Zoidar wrote: 20 Jun 2023, 09:12 Tror det är ok att ha lite trygghet i besparingar. Inte minst vi med psykisk sjukdom behöver trygghet.
Naturligtvis! Vi behöver inte ge bort allt vi äger till de fattiga, även om det står så i Bibeln.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Zoidar »

Geta wrote: 20 Jun 2023, 10:01 Naturligtvis! Vi behöver inte ge bort allt vi äger till de fattiga, även om det står så i Bibeln.
Det finns ett ställe i hela Bibeln som nämner ge bort allt. Tror det var ett unikt tillfälle, till en speciell person. Annars uppmuntrar Bibeln oss att vi ska ge en del av vad vi har. Tionde är en gammaltestamentlig judisk regel, som gällde en tiondel av sådden.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36951
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by Geta »

Har hört att ungdomar i Pingstkyrkan inte vill ge tionde längre.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nått buffert och slutar spara

Post by amandara »

Jag gav bort allt. Då står man där utan. Viss nödtorft behöver man.
Post Reply