En helt vanlig dag

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

En helt vanlig dag

Post by Fantasio »

Hur ser en helt vanlig dag ut för dig? Jag går upp mellan halv elva och elva. Mamma ringer och väcker mig. Sedan går jag till mataffären och handlar åt mamma och pappa och mig själv. Ibland får jag gå två gånger då det kan bli mycket att släpa på.

Efter det blir det mötesplatsen och jag brukar gå hem halv tre när Caféet stänger. Sedan brukar jag vila på sängen ett tag. Sedan är det dags för datorn och sitter vid den hela dagen och kvällen. Gör ett avbrott för att äta dagens lunch till middag. Ibland varvar jag datorsittandet med lite TV-spel.

Går oftast och lägger mig tidig natt. Om helgerna har jag inga måsten, då brukar jag försöka sova bort dagarna. Hur ser dina dagar ut?
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: En helt vanlig dag

Post by Cosmos »

Inte så olik dina Fantasio. Eftersom jag sover så dåligt på nätterna tar jag alltid mig en lur på eftermiddagen då jag i regel har fullgjort mina plikter. En vanlig dag har jag i regel någon tid att passa. Det är besökstider i vården och lite möten på nätet framemot kvällen. Sitter i Hjärnkolls styrelse och AU plus att jag har börjat engagera mig i NSPH. På onsdagar sitter jag och en kollega från IFS i Brukarföreningarnas rum på psyket i fyra timmar. Jobbar med tidningen och annat föreningsarbete. Ändå har jag mycket dötid på dagarna, går inte på någon träffpunkt och handlar inte varje dag. Tycker jag har ett monotont liv. Promenader blir det inte så mycket av då jag har svårt att gå ordentligt. Kanske ska jag börja på ett gym hos sjukgymnastiken, men det är osäkert om de kan ha öppet pga covid-19.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38702
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En helt vanlig dag

Post by Geta »

Tror att jag svarat i en sådan här tråd tidigare. Tycker inte att dagarna är
monotona. Nu öppnas upp allt mera.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En helt vanlig dag

Post by Fantasio »

Ja, jag startade en tråd med samma namna på första Viska.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: En helt vanlig dag

Post by Nissegossen »

Har inga problem med att fylla agendan dag för dag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En helt vanlig dag

Post by Fantasio »

Det ska bli skönt att få sova ut hela helgen, både lördag- och söndagmorgon.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: En helt vanlig dag

Post by mopa »

Det finns alltid nåt att göra, jag har inga problem att fylla dagen. Dagarna ser ganska lika ut.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: En helt vanlig dag

Post by wasp »

Har gått slentrian i mina dagar. Vakna tidigt, åka ned till centrala delen av stan 9.47. Gå till Träffpunkten och åka hem 12.15. Handla hos ICA Kvantum, slösurfa och försöka koncentrera mig på att läsa en bok.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En helt vanlig dag

Post by Zoidar »

En vanlig dag, går upp kl. 10 (började med det nyligen). Tar kaffe och lägger mig på soffan och mobilsurfar. Grejar med akvarium, matar fiskar m.m. Jobb med klienter på eftermiddag/kväll. Sen ligger i soffan och slösurfar lite till. Innan läggdags går jag en promenad.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38702
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En helt vanlig dag

Post by Geta »

Jag njuter av att jag inte sitter fast i något jobb. Kan lägga upp
dagen hur jag vill. Har massor av intressen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: En helt vanlig dag

Post by Nissegossen »

Fullt klart är att man som pensionär, inte behöver tänka på jobb, på ett sätt som man inte kan göra vid sjukskrivning tills vidare. Man är fri att göra precis det man vill och behöver inte ta hänsyn, varken till jobb eller Försäkringskassan.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En helt vanlig dag

Post by Krokus »

Dagarna börjar med att jag vaknar mellan 07-08. Äter då frukost och går sedan ut med hunden i cirka 30-60 minuter.

Den mesta av tiden går åt till att vänta på nästa gång som jag ska äta, sad but true. Äter lunch runt 12 och går sedan ut med hunden. Äter mellanmål runt 15-16 och kvällsmat runt 17-18. Går ut med hunden runt 17.

På kvällen sitter jag och sambon framför tv:n. Går och lägger mig för att sova runt 21. Sambon tar sista promenaden med hunden runt 2030.

Det känns som att jag bara sitter i soffan hela dagarna. Rätt långtråkigt! Ibland har jag ärenden att uträtta, som nu på tisdag nästa vecka, ska jag till tandläkaren.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply