Zopiklon.

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Zopiklon.

Post by Geta »

Var ordinerad 2,5 mg imovane/zopiklon men nu tar jag 5 mg.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Zopiklon.

Post by Fantasio »

Det är säkert tio år sedan jag hade Zopiklon, vet inte varför den sattes ut. Min kompis som hårdnackat vägrat sömntabletter har börjat med dem och är nöjd.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Zopiklon.

Post by yrväder »

Tror inte riktigt på det att ni får 100 Oxascand, nitrazepam eller Zopiklon, 3 månaders uttag, tror inte på det.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Zopiklon.

Post by Richard »

Jag brukar få utskrivet följande...
3 x 150 st Iktorivil (de finns endast i 150-pack)
2 x 100 st Zopiklon
3 x 224 st Lyrica
5 x 50 ml Theralen
3 X 100 Venlafaxin
3 x 56 st Invega

Men om jag vill förnya mitt recept på t.ex. 1177, särskilt de narkotikaklassade, så kontrollräknar sköterskan som tar emot förnyelsen så att det stämmer.

Men jag har haft de medicinerna länge, o jag har inga suicidala- eller missbrukstendenser. Men när jag har haft det o när det var som värst fick jag hämta ut den dagliga dosen varje dag på sjukhuset.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Zopiklon.

Post by Geta »

Jag får två förpackningar av zopiklon 5 mg utskrivet varannan månad.
Alltså 60 tabletter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Zopiklon.

Post by Koi »

yrväder wrote: 24 Oct 2022, 02:56 Tror inte riktigt på det att ni får 100 Oxascand, nitrazepam eller Zopiklon, 3 månaders uttag, tror inte på det.
Mitt fick jag innan Corona. Lämnade in dem 2020.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Zopiklon.

Post by Safir »

Jag tycker inte zopiklon fungerar så bra, tar länge att somna på den. Zolpidem är bättre.
Apropå stora utskrivningar, förut hade jag en läkare under en period som tydligen litade på mig väldigt mycket för jag fick tre recept på en förpackning 100 st zopiklon inom en månad. Alltså 300 st inom en månad. Detta var i början av förra året, jag har kvar ca 60 tabletter nu.
Har ingen fast läkare nu utan det är olika som förnyar recepten, de är mer petiga och sätter onödiga uttagsintervall, eller bara ett uttag/recept. Förstår att de kan få kritik om de är för frikostiga men de kan ju se att jag skött min medicinering så varför kan jag inte få hämta ut Stesolid åtminstone en vecka innan den är slut, istället för bara två dagar innan … ?
:cry:
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Zopiklon.

Post by Martina »

Hade Zopiklon för över 10 år sedan. De slutade att verka. Vaknade oftast efter tre timmar och drömde enorma mardrömmar. Aldrig mer! Svåra att sluta med också.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Zopiklon.

Post by yrväder »

Zolpidem och stilnoct är av samma typ läste jag, använder inte Zopiklon längre, slutat, tar en liten dos quetiapine istället. Sen kan jag tycka att när det kommer till den sortens medicin ska man få dosmängd för 1 månads förbrukning inte flera. Det är trots allt så det börjar med överkonsumtion av läkemedel för stora recept föreskrivningar, du kanske inte tar det själv, men vad är det som säger att det inte säljs vidare till någon med missbruk.

Se på cystos fibros lungsjukdomen där drabbade åker till norge och betalar dyrt för att få medicin de behöver, där sverige inte godkänner läkemedlet så att det kan ingå i läkemedelsförmåner, andra länder har godkänt .

Det är inte ett bra exempel, men handel med läkemedel försiggår, därför tycker jag inte när det kommer till mediciner som oxascand, zopiklon osv att man ska få det i stora förpackningar, det ska skrivas ut med restriktioner, och där jag bor har jag aldrig hört att de kastar sån medicin efter dig i såna skalor.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Zopiklon.

Post by Safir »

yrväder wrote: 30 Oct 2022, 19:24 Zolpidem och stilnoct är av samma typ läste jag, använder inte Zopiklon längre, slutat, tar en liten dos quetiapine istället. Sen kan jag tycka att när det kommer till den sortens medicin ska man få dosmängd för 1 månads förbrukning inte flera. Det är trots allt så det börjar med överkonsumtion av läkemedel för stora recept föreskrivningar, du kanske inte tar det själv, men vad är det som säger att det inte säljs vidare till någon med missbruk.

Se på cystos fibros lungsjukdomen där drabbade åker till norge och betalar dyrt för att få medicin de behöver, där sverige inte godkänner läkemedlet så att det kan ingå i läkemedelsförmåner, andra länder har godkänt .

Det är inte ett bra exempel, men handel med läkemedel försiggår, därför tycker jag inte när det kommer till mediciner som oxascand, zopiklon osv att man ska få det i stora förpackningar, det ska skrivas ut med restriktioner, och där jag bor har jag aldrig hört att de kastar sån medicin efter dig i såna skalor.
Jag ser till att jag inte säljer vidare. Behöver dem själv och det är olagligt att sälja vidare så varför skulle jag sälja dem?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Zopiklon.

Post by Geta »

Jag behöver också mina zopiklon själv och har inte en tanke på att sälja
tabletterna vidare. Vem skulle jag sälja till?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12564
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Zopiklon.

Post by zoegas »

På svarta marknaden (darknet) kostar de 20 kronor stycket. De är eftertraktade. Jag ska sälja mina till krokus för 0 kronor.
Post Reply