kissade blod

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

partyjunkie

kissade blod

Post by partyjunkie »

nu börjar jag bli orolig.. igår kissade jag blod 4-5 gånger.. det blir precis när man nästan kissat klart och man ska klämma ut dom sista dropparna så blev det att svida som fan sedan kom det rent blod. inte mycket men lite grann. det har inte blivit nå idag men har nyss haft teletid med vårdcentralen så jag ska dit imorgon 10:45 och undersöka mig :(. hoppas på att det inte är nå alvarligt:(
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: kissade blod

Post by Krokus »

Oj! Urinvägsinfektion kanske? Hoppas att det går över snart!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Guest

Re: kissade blod

Post by Guest »

ja jag vet inte får se imorgon vad dom säger
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: kissade blod

Post by Fantasio »

Usch, det låter inget vidare. Men det kanske inte behöver vara så allvarligt, vi får hoppas på det.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: kissade blod

Post by zoegas »

Fel på pillen :o
partyjunkie

Re: kissade blod

Post by partyjunkie »

nu har jag varit hos läkare.. jag fick lämna urin och blodprov. dom skulle ta odling på det så ska få svar på torsdag. sedan skickade dom en remiss till urologen. dom skulle skynda på det så jag får tid snabbt..
partyjunkie

Re: kissade blod

Post by partyjunkie »

nu har jag fått svar.. det var nedre urinvägsinfektion så får pencilin som jag ska börja äta imorgon.. men han tyckte det var konstigt att det kom rent blod så jag ska till urologen så dom får undersöka.. han trodde inte att det var cancer iaf så det var ju skönt att veta :)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: kissade blod

Post by Geta »

Bra att sjukvården tagit tag i det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: kissade blod

Post by zoegas »

Otäckt. Bra att det bara var bakterier.
Kanske

Re: kissade blod

Post by Kanske »

Det var någon som skrev en fråga om saker som lämnade kroppen, t.ex. varför kissar och bajsar vi? Varför blöder vi etc?

Det var en kvinna som skrev en A4 om varför vi blöder osv men jag kort att "Det som lämnar kroppen ska nog inte tillbaka"..
spasy

Re: kissade blod

Post by spasy »

Hade en tumör, men den är godartad. Äter medicin och ska på uppföljning i januari.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: kissade blod

Post by Geta »

Vilken tur att tumören var godartad, spasy! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply