Hjärtproblem

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Igår slog mitt hjärta så hårt. Jag hälsade o fixa tunnelseende Mycket obehagligt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36785
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Du är ju inlagd. Då kan de ta blodtryck och puls på dig, Fantasio.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8122
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Geta wrote: 24 Sep 2022, 11:49 Du är ju inlagd. Då kan de ta blodtryck och puls på dig, Fantasio.
Om inte annat kan de göra en magnetkameraröntgen och se om Fantasio har förtätningar i kransartärerna t ex. Eller ännu enklare är en scanner med ultraljud, så ser läkaren hjärtat och kransartärerna på datorskärm. Skulle du ha förträngningar, ballongsåpränger de blodkärlet och sätter in en stent. Det är en liten korg av metallnät.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag mår inte bra. Har känningar i mellangärdet. Viss smärta i vänster hand. Är det inte hjärtat är det diabetes. Eller? Jag känner igen måendet från för ett par år sedan, då jag trodde jag var döende. Jag vill må bra, inte plågas även om det bara är psykiskt.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1760
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Hjärtproblem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 14 Oct 2022, 17:58 Jag mår inte bra. Har känningar i mellangärdet. Viss smärta i vänster hand. Är det inte hjärtat är det diabetes. Eller? Jag känner igen måendet från för ett par år sedan, då jag trodde jag var döende. Jag vill må bra, inte plågas även om det bara är psykiskt.
Det kan vara hjärtat, det kan också vara gallsten. Du får låta en doktor undersöka dig, Fantasio!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag tror alltid det värsta. Det spritter och hoppar i mitt bröst. Men blir det inte värre än så här kan jag leva med det. Annars gör jag slut på det på egen hand. Vill inte tyna bort i sängen, såg mamma göra det förra året. Men hon fick i alla fall dö hemma.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hjärtproblem

Post by Koi »

Det är vanligt med dubbelslag. Många har det. Jag har det ibland. Ibland när jag får lågt blodtryck känns det konstigt. Har du nån blodtrycksmätare hemma?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Koi wrote: 20 Nov 2022, 19:45 Det är vanligt med dubbelslag. Många har det. Jag har det ibland. Ibland när jag får lågt blodtryck känns det konstigt. Har du nån blodtrycksmätare hemma?
Nej, någon sådan har jag inte. Dubbelslag skrev du, det tror jag att jag har. Jag har alltid lågt blodtryck när det mäts. Det känns oroligt i bröstet.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23073
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 Nov 2022, 21:41 Nej, någon sådan har jag inte. Dubbelslag skrev du, det tror jag att jag har. Jag har alltid lågt blodtryck när det mäts. Det känns oroligt i bröstet.
Lågt blodtryck tror jag inte är farligt. Värre med högt blodtryck.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Ja, det stämmer med vad jag hört, Zoidar. Jag upplever ibland att det svartnar för ögonen.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hjärtproblem

Post by Koi »

För lågt blodtryck är inte heller bra. Då kan man svimma. Mitt blodtryck hänger inte med om jag reser mig hastigt. Då svartnar det för ögonen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36785
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Man ska inte resa sig hastigt vid lågt blodtryck.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply