Glasstråden

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Glasstråden

Post by Inwatto »

Zoidar wrote: 14 Mar 2024, 21:53 Käkade en Chunky Monkey. Inte nöjd!
Smakade den apa? :D
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Glasstråden

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 15 Mar 2024, 13:24
Zoidar wrote: 14 Mar 2024, 21:53 Käkade en Chunky Monkey. Inte nöjd!
Smakade den apa? :D
Ja :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Glasstråden

Post by Geta »

:lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Glasstråden

Post by 1Dave »

Köpte ett pack me glassbåtar igår. Sparar mig till imorgon.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Glasstråden

Post by mrsearlgray »

Åt lite från en Ben & Jerry som heter Hazel-nut-ing eller något som jag inte testat tidigare, det var gott! påminde mycket om Nutella i smaken.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Glasstråden

Post by 1Dave »

Det var den glassbåten.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Glasstråden

Post by zoegas »

Jag åt fem glasspinnar igår. Magnumstil. ;)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Glasstråden

Post by Richard »

Jag var o köpte 15 liter glass i tisdags, jag funderar på att köpa 5 liter till idag. Får plats med 4 lådor (5 liters) i frysen, samt lite annat, som Gorbys-piroger o sånt också. För tillfället har jag ananas-, kokos- och jordgubbsglass. Man får ta det som finns där, på glassfabrikens andrahandssortering. Men i tisdags kostade en låda 100 kr, de brukar bara kosta 80 kr!

Köper man en låda för normalpris så kostar den ca 260 kr. Men det kan vara att typ etiketten sitter snett, så hamnar den i andrahandssorteringen. Jag har aldrig ens sett nått fel på glassen eller förpackningen!

Men jag måste minska mina glass-portioner, de är inte små! Brukar ta en stor bit av varje sort. Men de påverkar faktiskt inte vikten så mycket. Även fast jag äter jätteportioner, så har jag varken gått upp eller ner.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Glasstråden

Post by zoegas »

Richard wrote: 21 Mar 2024, 10:34 Jag var o köpte 15 liter glass i tisdags, jag funderar på att köpa 5 liter till idag. Får plats med 4 lådor (5 liters) i frysen, samt lite annat, som Gorbys-piroger o sånt också. För tillfället har jag ananas-, kokos- och jordgubbsglass. Man får ta det som finns där, på glassfabrikens andrahandssortering. Men i tisdags kostade en låda 100 kr, de brukar bara kosta 80 kr!

Köper man en låda för normalpris så kostar den ca 260 kr. Men det kan vara att typ etiketten sitter snett, så hamnar den i andrahandssorteringen. Jag har aldrig ens sett nått fel på glassen eller förpackningen!

Men jag måste minska mina glass-portioner, de är inte små! Brukar ta en stor bit av varje sort. Men de påverkar faktiskt inte vikten så mycket. Även fast jag äter jätteportioner, så har jag varken gått upp eller ner.
Var ligger det? Det hinner nog inte smälta på tåget, får besöka?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Glasstråden

Post by Geta »

Fick vispgrädde över idag. Har gjort chokladglass.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Glasstråden

Post by Richard »

zoegas wrote: 21 Mar 2024, 18:54
Richard wrote: 21 Mar 2024, 10:34 Jag var o köpte 15 liter glass i tisdags, jag funderar på att köpa 5 liter till idag. Får plats med 4 lådor (5 liters) i frysen, samt lite annat, som Gorbys-piroger o sånt också. För tillfället har jag ananas-, kokos- och jordgubbsglass. Man får ta det som finns där, på glassfabrikens andrahandssortering. Men i tisdags kostade en låda 100 kr, de brukar bara kosta 80 kr!

Köper man en låda för normalpris så kostar den ca 260 kr. Men det kan vara att typ etiketten sitter snett, så hamnar den i andrahandssorteringen. Jag har aldrig ens sett nått fel på glassen eller förpackningen!

Men jag måste minska mina glass-portioner, de är inte små! Brukar ta en stor bit av varje sort. Men de påverkar faktiskt inte vikten så mycket. Även fast jag äter jätteportioner, så har jag varken gått upp eller ner.
Var ligger det? Det hinner nog inte smälta på tåget, får besöka?
Engelholms Glass ligger ute på södra industriområdet, här; https://www.google.com/maps/place//@56. ... ?entry=ttu Så det är en bit från stationen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Glasstråden

Post by Zoidar »

Kan man äta en Ben n Jerry till frukost? :think:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply