Sniffa

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Sniffa

Post by amandara »

Fastgas står det på flaskorna här i stan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Strypsex har man hört talas om. Man noterade och förvånades under medeltiden att männen som hängdes ofta hade erektion. Skådisen David Carradine avled efter att ha strypt sig till döds av misstag. Asfyxiofili kallas fenomenet. Blir man upphetsad vid vanlig sniffning?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22931
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Sniffa

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Nov 2022, 21:24 Strypsex har man hört talas om. Man noterade och förvånades under medeltiden att männen som hängdes ofta hade erektion. Skådisen David Carradine avled efter att ha strypt sig till döds av misstag. Asfyxiofili kallas fenomenet. Blir man upphetsad vid vanlig sniffning?
Låter som masochism.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

När de hängde kvinnor och de hade kjol på sig, sprattlade de med benen så att deras underliv syntes. Då övergick man till att begrava dem levande, kvick i jord. Men det är OT.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Richard wrote: 02 Nov 2022, 06:21 Lustgas är helt lagligt o kan köpas lite varstans; (EDIT: Tog bort adress. Bör ej uppmuntra till det) Det är ganska ofarligt i sig, men med tanke på att man kan råka ut för syrebrist, så kan det indirekt orsaka hjärnskador.
Jag antar att det kvittar vad man sniffar, det bränner väl hjärnceller en masse oavsett preparat.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Sniffa

Post by zoegas »

Jag har provat lustgas. Det är för barn om man kan säga så. Ruset varar i 10 sekunder, sen får man köra i sig mer. Butan har jag med provat, som en fylla och går över på 30 sekunder. Sen får man ha mer. Det kan bli hjärnblödning av sånt. Det är bättre att äta asfalt eller vad fan som helst för att bli hög. Prova inte sånt.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sniffa

Post by Richard »

Fantasio wrote: 09 Nov 2022, 21:38
Richard wrote: 02 Nov 2022, 06:21 Lustgas är helt lagligt o kan köpas lite varstans; (EDIT: Tog bort adress. Bör ej uppmuntra till det) Det är ganska ofarligt i sig, men med tanke på att man kan råka ut för syrebrist, så kan det indirekt orsaka hjärnskador.
Jag antar att det kvittar vad man sniffar, det bränner väl hjärnceller en masse oavsett preparat.
De som är fettlösliga ämnen så som bensin o thinner är ganska skadliga, lustgas inte så farligt, men man måste få i sig tillräckligt med syre samtidigt, annars bränner man hjärnceller.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Sniffa

Post by Koi »

Jag minns att jag fick en jäkla huvudvärk när jag målat klart för dagen. Målade i olja i högstadiet. Thinner användes för att göra rent penslar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Det finns en film med Robert De Niro, tror den heter "Bloody mama". Han sitter och bygger modeller och andas in ångorna från limmet. Hans mamma tycker han beter sig märkligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Jag minns ett skämt någon la upp på original-Viska.

Sniffa inte lim, det är lätt att fastna i det.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Sniffa

Post by Mosbrickan »

Sniffat till berusning på tjockolja några gånger. Man fick hålla på och sniffa en bra stund.

Ung och dum.

Snart 30 år sedan.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36680
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Sniffa

Post by Geta »

Det har stått om en ung kvinna i Göteborgsposten som missbrukat lustgas.
Nu måste hon använda rollator.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply