Sniffa

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Sniffa

Post by Mosbrickan »

Hemskt
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Att sniffa tror jag är bland det värsta man kan utsätta sin kropp för. Bränner hjärnceller en masse.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

"Att sniffa eller boffa innebär att andas in gaser. När gaserna når din hjärna utsätts den för syrebrist och du får ett rus. Din hjärna och alla andra organ i din kropp påverkas av den här syrebristen. Den som sniffar regelbundet under längre tid kan få hjärnskador och skador på lever, njurar och andra organ. När man slutar med sniffning eller boffning kan man må dåligt och drabbas av abstinens."

Taget från Wikipedia.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sniffa

Post by Richard »

När jag jobbade i färgaffären läste jag färgbranschens tidning. Där stod om en som hade gjort inbrott i en färgaffär o skulle tydligen sno thinner o sånt, o när väktarna kom dit så låg han helt utslagen vid hyllan där thinner stod. Han hade tydligen inte ens kunnat bärga sig från att dra i sig det, förrän han kommit bort från affären ens... :roll:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Sniffa

Post by Mosbrickan »

Richard wrote: 15 Jan 2023, 11:29 När jag jobbade i färgaffären läste jag färgbranschens tidning. Där stod om en som hade gjort inbrott i en färgaffär o skulle tydligen sno thinner o sånt, o när väktarna kom dit så låg han helt utslagen vid hyllan där thinner stod. Han hade tydligen inte ens kunnat bärga sig från att dra i sig det, förrän han kommit bort från affären ens... :roll:
:D :D
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Sniffa

Post by Mosbrickan »

"Boffar" sade vi i ungdomen. Kanske man inte säger längre, eller om "boffar" möjligen var kopplat till specifikt bensinsniffning kanske.

Men får ändå säga att lim till att laga cykelslangar luktar mycket gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Jag var intresserad av att sniffa som ung. Men började och slutade med spritpennor. Men fick inget rus av dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Min bekant sniffade som tonåring. Han öppnade tanklocket på mopeden och andades in bensinångorna. Att sniffa måste vara det dummaste man kan få för sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Sniffa

Post by Fantasio »

Frågan är om man blir upphetsad av att sniffa. Syrebrist alltså. Det finns ju strypsex. Bara en tanke som slog mig. Men inte tänker jag börja sniffa på gamla dar. Min kompis sniffade mycket som barn och han är som en tonåring i sättet. Svårt att förklara. Jag kallar honom Peter Pan, pojken som vägrade bli vuxen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Sniffa

Post by Richard »

Fantasio wrote: 18 Jan 2024, 21:09 Frågan är om man blir upphetsad av att sniffa. Syrebrist alltså. Det finns ju strypsex. Bara en tanke som slog mig. Men inte tänker jag börja sniffa på gamla dar. Min kompis sniffade mycket som barn och han är som en tonåring i sättet. Svårt att förklara. Jag kallar honom Peter Pan, pojken som vägrade bli vuxen.
Jag har en flaska "poppers" hemma (amylnitrit), vilket är relativt ofarligt. Man drar in det i näsan så blir man "hög" en stund. Det är populärt bland bögar när dom har sex... ;) Det är lagligt, men jag tror inte det är tillåtet att säljas hursomhelst, då det är läkemedelsklassat. Kan användas som hjärtmedicin också.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Poppers
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply