Arbetsbelastning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Arbetsbelastning

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 20 Apr 2023, 22:27 Nej, inget jobb. Jag bloggar ibland och skriver på Viska 4.0. Det är mina jobb. :mrgreen:
Det är gott nog. 8-)
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6434
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Arbetsbelastning

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 20 Apr 2023, 22:28
Hercules723 wrote: 20 Apr 2023, 22:27 Nej, inget jobb. Jag bloggar ibland och skriver på Viska 4.0. Det är mina jobb. :mrgreen:
Det är gott nog. 8-)
Känner så också. :)
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3413
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Arbetsbelastning

Post by 1Dave »

Räknade precis på arbetstimmar jag gjort på mitt nuvarande arbete sen start.
I snitt 200,26 timmar i månaden varav 39,29 timmar i jour på arbetsplatsen.
Blir ju som heltid plus jour?
En del månader har vart rätt hög belastning dock, för både mig och kunden tror jag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Arbetsbelastning

Post by Geta »

Ger det inte extra lön, när det är obekväm arbetstid?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Arbetsbelastning

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 11 May 2023, 12:26 Räknade precis på arbetstimmar jag gjort på mitt nuvarande arbete sen start.
I snitt 200,26 timmar i månaden varav 39,29 timmar i jour på arbetsplatsen.
Blir ju som heltid plus jour?
En del månader har vart rätt hög belastning dock, för både mig och kunden tror jag.
Det var ju en himla massa timmar det där. Imponerande prestation!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3413
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Arbetsbelastning

Post by 1Dave »

Jo Geta, blitt en hel del OB me. Men själva jourtimmar är inte då bra betalt.

Tack Zoidar! Mitt senaste schema är lagt med mindre timmar dock. Får se hur mkt extrapass det blir framöver, men änsålänge har det blivit tillräckligt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Arbetsbelastning

Post by amandara »

Att jobba med människor är extra krävande, tar många parametrar i hjärnan i anspråk. Tex jämfört med att jobba som bilmek - tack och hej och godnatt verkstan, sen kan man gå hem och inte tänka mer på det. Jag kommer aldrig mer att komma i någon sysselsättning, jag har gjort mitt och prövat mina vingar och har slutit fred med det. Med den låga energinivå jag har så behöver jag ha ett liv med rutiner och inte några hiskeliga överbelastningar då och då - som stör ut allt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Arbetsbelastning

Post by Zoidar »

Idag ombokade jag en klient till imorgon, för att jag skulle komma ut till havet och få lite sol. Därför blir det två klienter imorgon, vilket jag egentligen tycker är för mycket. Svåra avvägningar att göra. Ville ju ändå ta vara på solen idag. Får försöka reda ut morgondagen ändå.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply