Köksredskap

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Köksredskap

Post by Krokus »

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Ser man på!?! Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

När jag tränade styrketräning och löpning hade jag en stavmixer med tillhörande behållare. Jag hade i den proteinpulver och banan bland annat. Det var väl det enda jag använde mixern till .Den är slängd sedan länge.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Jag tror jag struntar i en airfryer. Pommes frites som jag tänkt främst använda den till blir hyfsat goda i vanlig ugn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Det är ett myller av knappar på de airfryers jag sett. Hur ska man kunna lära sig alla? Vill helst ha den till pommes frites men tänker inte köpa någon bara för att tillaga en enda sak i den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Jag är svag för friterad mat. När jag äter buffé tar jag mest av den maten. Men jag undrar hur man gör när man friterar kycklingfiléer. Ska man steka dem först?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

En i personalen på mötesplatsen har en airfryer. Jag har lagt fram ett pappersark jag tar med mig till mötesplatsen där han ska få skriva ned hur han gör med frysta kycklingfiléer. Är det inte för bökigt tror jag att jag slår till på en fritös. De säljs på Clas Ohlson har jag för mig.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Köksredskap

Post by zoegas »

Jag tänkte mig med en sån. För pommes med dipp. Men blir det verkligen gott? Om man jämför med vanlig frityr? Har du smakat?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Jag vet inte, zoegas. Mina föräldrar hade en fritös med olja först, men bytte visst till en med bara varm luft. Mamma gjorde mest pommes frites i den och den blev godare än den man gör i ugn. Tekniken har gått framåt, kanske blir det ett fullgott resultat med bara varm luft.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Köksredskap

Post by zoegas »

Man ska ha en matsked olja i dem. Den borde inte vara som en varmluftsugn? Jag vet inte.. Ska smaka innan jag köper en sån.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Man kan få en airfryer för mindre än tusen kronor. Borde väl undvika det allra billigaste, tror jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Köksredskap

Post by Fantasio »

Tydligen behövs det olja även i en airfryer om man ska tro en i personalen på mötesplatsen. Var köper man det? Nån slags frityrolja. Jag som trodde att allt hängde på hur varmt o länge man friterade. Då är det ju ingen airfryer utan en oil- and airfryer.
Post Reply