Att inte vilja lägga sig

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Att inte vilja lägga sig

Post by Fantasio »

Min kompis är precis som jag. Ingen av oss är speciellt sugna på att lägga oss att sova oavsett hur trötta vi är. Varför, kan man då undra. En del tror jag har att göra med att man haft en misslyckad dag och att man inte vill lägga sig av den anledningen. Sova bara för att vakna upp till en dag lik den nyss genomlidna. Det är genom att ha fullt upp man lär sig uppskatta sömnen. Människan är inte skapt för att bara slå dank. Att ligga på sängen vaken är inget vidare det heller, det kanske också spelar in. Hur är det för dig? Kan du till exempel se fram emot att sova? Varför/varför inte?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22877
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Att inte vilja lägga sig

Post by Zoidar »

Jag mår bäst på nätter och tycker inte om att gå upp på morgonen, oavsett om nu min morgon börjar vid lunchtid.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att inte vilja lägga sig

Post by Fantasio »

Jag förstår inte hur jag orkade ha sysselsättning i nästan sju år. Upp strax innan sju och så 40 till 45 minuters promenad på det. Dock la jag mig sällan mycket senare än midnatt. Men just nu har jag ingen lust att sova mer, har fått nog för idag. Får väl sitta uppe till runt klockan tre och hoppas på att vara trött.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att inte vilja lägga sig

Post by Fantasio »

Jag tog en vaknatt inatt. Glömde därför att ta kvällsmedicinen, bland annat min Clozapine. Jag var ju tvungen att tvätta en maskin smutstvätt. Vågade inte lägga mig för att sova, men låg ett par timmar och lyssnade på nattradion, innan jag steg ur sängen och satte mig vid datorn. Jag hoppas bli skönt trött och avdomnad sen kväll. Fast att vara vaken ytterligare en natt fixar jag utan problem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att inte vilja lägga sig

Post by Fantasio »

Det skulle inte förvåna mig om min kompis sitter uppe nu. Jag tror jag skickar honom ett SMS. Jag är snacksalig just nu.
Post Reply