Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12243
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Jag har bara fått höra att de inte skriver ut det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Jag får inte heller benso längre. Senast blev läkaren arg när jag frågade om ångestdämpande. Han föreslog Atarax, Lergigan och Theralen, men ingen av dem biter på mig. Stesolid är det som funkar, men nä. Idiotläkare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Då är jag lyckligt lottad som får 20 milligram Stesolid. Man kan ju klara sig på låg dos och den dosen jag tar är relativt liten. Förstår inte läkarnas avoga inställning till benso.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Läkaren började babbla om att Stesolid främst är till för akuta epilepsianfall. Han blev ännu argare när jag sa att jag har tagit Stesolid till natten. "Man får inte sova på Stesolid! Den är inte till för sömnen!". :roll:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Vilken dummis till läkare. Den biter ju bra mot ångest.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

amandara wrote: 16 Dec 2022, 18:06 Jag dricker alkohol. Min läkare skriver inte ut benzo. Man kan ta livet av sig med benzo.
Konstig läkare, h*n borde informeras om att det finns många andra sätt att ta sitt liv. En person som vill dö gör det även utan benso.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12915
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Bensodiazepiner

Post by amandara »

Safir wrote: 21 Dec 2022, 15:41
amandara wrote: 16 Dec 2022, 18:06 Jag dricker alkohol. Min läkare skriver inte ut benzo. Man kan ta livet av sig med benzo.
Konstig läkare, h*n borde informeras om att det finns många andra sätt att ta sitt liv. En person som vill dö gör det även utan benso.
De behöver inte bloda ner sina händer. Samveten. Krasst.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

amandara wrote: 21 Dec 2022, 17:30
Safir wrote: 21 Dec 2022, 15:41
amandara wrote: 16 Dec 2022, 18:06 Jag dricker alkohol. Min läkare skriver inte ut benzo. Man kan ta livet av sig med benzo.
Konstig läkare, h*n borde informeras om att det finns många andra sätt att ta sitt liv. En person som vill dö gör det även utan benso.
De behöver inte bloda ner sina händer. Samveten. Krasst.
:cry:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har inte hämtat ut min extratablett på säkert en månad. Däremot har jag börjat ta de tre tabletterna jag får i apodosen. Känner inte så fasligt stor skillnad som medicinerad jämfört med omedicinerad, tyvärr. Kanske har jag blivit tillvand.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Idag blev det 20 milligram Steolid, det är min maxdos. Tycker att de hjälpte faktiskt. Har så jag kan ta mycket, mycket mer. Men så mycket vill jag inte överdosera.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

De flesta dagar klarar jag mig på tio milligram, eller femton. Men ibland vill jag ha läkarens tillåtelse att smacka i mig det dubbla. Jag kanske skulle vara nöjd med vad jag har. Många läkare vägrar att skriva ut det som bevisligen fungerar, så då hade jag väl tur att jag träffat rätt läkare.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag går ner till 1 mg Iktorivil idag, det motsvarar ca 20 mg Stesolid. Har förskrivet 1,5 mg, o nyss var 0,5-orna slut så jag fick 2 mg-tabletter vilka skulle delas o jag ta 3/4-delar, men jag delade aldrig dom utan tog alltid (inte alla dagar) en hel 2 mg.

Minns inte vad som hände, jag var ju nere i 0,25 mg; viewtopic.php?p=220987#p220987 men det var förvisso inte särskilt länge. Jag började väl bli orolig igen?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply