Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Det fanns en medicin som påminner om Akineton, och den hette Pargitan. Tror inte att den finns kvar, är det någon som har bättre koll?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Pargitan är en parkinsonmedicin.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Pargitan är borta numera.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag undrar om jag utvecklat tolerans mot Stesolid. Brukar bara ta tio milligram och sparar den tredje tabletten jag har samt den extra jag har att ta. Jag har världens hög med Stesolid och kan ta monsterdoser om jag vill.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Fantasio wrote: 14 May 2021, 16:31 Jag undrar om jag utvecklat tolerans mot Stesolid. Brukar bara ta tio milligram och sparar den tredje tabletten jag har samt den extra jag har att ta. Jag har världens hög med Stesolid och kan ta monsterdoser om jag vill.
Jag har också väldigt mycket benzo, Iktorivil, över. Har utskrivet 1,25 mg, men tar bara 0,5 mg. Jag ska göra en lösning med propylenglykol o de jag har över, så man kan dosera ända ner till 0,05 mg. En milliliter ska innehålla 1 mg, en milliliter brukar sägas vara 20 droppar, så en droppe blir 0,05 mg. Då ska jag räkna med mol o sånt (alltså substansmängd inom kemin, som jag studerar nu) i min mätkolv, som jag köpte för några veckor sen!

Men det kan vara dumt att ha mycket medicin liggande, en gång, när jag hade 2 mg:s-tabletter, hade jag en hel burk över hemma. Så mådde jag dåligt o åt upp alla, 100 st, totalt 200 mg klonazepam... :o Nu slocknade jag bara i några timmar o vaknade lite snurrig. Men man kan lätt dö av dom mängderna. Men jag spolar hellre ner det än sälja/ge bort det till folk som suktar efter sådana tabletter, även om man kan göra pengar på det! Man vill inte bli känd som langare, o då kan man nog titta i himlen efter nästa recept på dom
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Bensodiazepiner

Post by mopa »

Jag har xanor att ta vid behov. men det händer ganska sällan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har precis tagit en Lergigan och en Stesolid. Jag vill bli helt bombad och lägga mig på sängen och bara sova.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Fantasio wrote: 13 May 2021, 20:42 Kompisen är psykiskt beroende av Akineton o överdoserar så han blir utan i flera dar. Det är nog ingen medicin för mig.
Akineton blir man totalt väck av, om man tar mer än 4-5 tabletter åt gången. Helpsykotisk!

Men det är inget roligt "rus". Jag blir rädd o orolig under en Akineton-psykos. Sen tyckte jag att bara en 1/4-dels tablett är obehagligt. Det tar bort hela verkan av Haldolen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Igår tog jag femton milligram Stess. Jag gjorde det eftersom de låg i apodosen. Jag behövde dem egentligen inte. Det vore mycket bättre att ha en förpackning så man kunde ta sig vid behov. Tycker det är lite dumt att ha dem förpackade i påsar med klockslag på.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Bensodiazepiner

Post by yrväder »

Pargitan finns nog fortfarande, har för mig att jag prövat den men precis som Akineton får jag metall/ smak / känsla i halsen en väldigt otäck biverkan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag hämtade ut Stesolid idag. Den kom i en burk, annars brukar det vara blisterförpackning. Jag ska lämna in burken på mottagningen på torsdag nästa vecka när jag ska få min injektion. Jag får egentligen inte ha den hemma. Jag har massor av sparad Stesolid på köksbordet och det känns tryggt.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Tror jag ska försöka sluta helt med min Iktorivil idag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply