Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Det är bra, då är du nog inte beroende.

Det kan i.o.f vara svårt att skilja på själva sjukdomen och utsättningssymptomen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har ingen Stesolid tagit under tisdagen och känner mig rätt bra i måendet. Men ska snart ta hela dagens mediciner på en gång och då slinker 15 mg Stesolid ned.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Bensodiazepiner

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 12 May 2021, 15:41 En person berättade att en kvinna fick Stesolid vid ett epilepsianfall.
t
Så är det. Vid mitt sista(?) grand malanfall 2006 var det ambulans in och Stesolid intravenöst för att förhindra ytterligare anfall. Mådde riktigt bra!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Bensodiazepiner

Post by Cosmos »

Richard wrote: 23 May 2021, 11:20
Fantasio wrote: 22 May 2021, 23:07 Hur kommer det sig att du har en epilepsimedicin, Richard? Själv har jag nu tagit en Stesolid och väntar på effekten av den.
Vet inte varför jag har just den...

Det var jag som började missbruka; Nitrazepam, Oxazepam, Flunitrazepam, Zopiklon o senare morfinpreparat, som jag tog från det som skulle slängas, min pappas apotek. Sen fick jag ett nedtrappningschema som började på 25 mg x 4 ggr Sobril dagligen. Men så sa nästa läkare att jag behöver konstant ångestlindring så hon bytte ut det mot Xanor 2 mg x 3 ggr, men det hade jag i typ bara nått år, sen bytte nästa läkare ut den mor Iktorivil 4 mg x 1 ggr. O sen har läkarna bara fortsatt att skriva ut den.

Xanor är väl något mer ångestdämpande, jag kallar den "kungen av ångestdämpande".
Xanor är bäst! Så talar en person med erfarenhet. Jag har provat nästan samtliga benzo (inte Iktorivil faktiskt). Xanor slår dem alla! Fast ropparna (Flunitrazepam) var förstås något alldeles extra :mrgreen:
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag är alltid ute efter mer benso, men tog inga extra med mig hem från mottagningen idag. Egentligen klarar jag mig på 20 milligram, men jag vill bli riktigt avslappnad och skön. Det är därför jag dricker en del starköl.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Snart blir min kp tjänstledig ett år och jag ska få en ny. Jag vet vem det är. Man kanske skulle bearbeta henne och gnälla om mer benso. Vill upp till 30 mg om dagen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18569
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Fantasio,

Det är till sist läkaren som bestämmer. Men fråga kan du såklart göra! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Ja, jag tänker fråga. Men jag har vant mig vid min låga dos. Idag hämtar jag inte ut extratabletterna jag kan få och gjorde det inte förra veckan heller.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag tror inte att jag är beroende. Ofta tar jag ingen Stesolid förrän på sen kväll.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har idag tagit femton milligram Stesolid bara för att de låg i påsarna. Behövde dem egentligen inte. Det skulle vara mycket bättre att ha en hel kartong hemma och bara ta vid behov.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Tar tabletterna skada av att ligga lösa på köksbordet? Jag har en hel hög med överbliven benso.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18569
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Om de blir blöta/fuktiga är det nog mindre bra. Mindre gott i alla fall, när du väl tar dem.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply