Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har inte tagit en enda Stesolid än. Jag känner att jag inte behöver den just nu. Men vissa dagar mår jag sämre och tar då dubbel dos mot vad jag har utskrivet. Trixa på egen hand ska man kanske inte göra, men vadårå?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det är främst om kvällarna jag behöver benso. Brukar då ta femton milligram.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har hämtat mina extra-Stesolid, så nu har jag 20 mg om dagen. Men jag vill upp på 25 en period. En förde detta skötare fick mitt personnummer och skulle prata med läkaren. Jag ringde henne när jag kom hem förut, men det var telefonsvarare. Ringde akutenheten, men de kan inte ge mig höjd dos. Men okej, jag har ett lager att ta av, men vill helst inte smussla med det inför vården.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Idag hade jag svår abstinens på morgonen. Har de senaste dagarna minskat med ca 0,1 mg Iktorivil o visst hade jag kunnat kämpa mig igenom det i några dagar, men det var bekvämare att ta en extra tablett... :( Man hittar alltid en orsak till det, t.ex skulle vi fira av en elevstudent idag där jag studerar o då vill man må bra. Men ska prova att dra ner med 0,05 mg istället, det kanske ger mindre abstinens som man kan tåla.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Inte min kontaktperson, men en annan kvinna gav mig hennes nummer. En telefonsvarare om att hon gått på semester går igång. Då måste jag ringa akutenheten och fråga om mer Stesolid. Det är nu jag behöver den, inte om en vecka.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Bensodiazepiner

Post by Cosmos »

Men om du har hela köksbordet fullt av Stesolid behöver du väl inte be om mer? Som någon skrev: Var glad för att du får något alls!
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har kraftigt överdoserat idag. Kände för det, helt enkelt. Mina Stess går åt i rasande takt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Bensodiazepiner

Post by amandara »

Var rädd om dig Fantasio.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Tack för din omtanke, amandara. Idag har jag tagit halva dagsdosen, 10 milligram.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Bensodiazepiner

Post by amandara »

Ibland känner man bara för att bläcka. Men du ska ändå vara rädd om dig. Du vill inte bli ett vårdpaket.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

En kvinna från mottagningen ringde upp mig. Jag får tillfälligt höjd dos Stesolid. Kommer att vara en extra i apodospåsarna. Tack ska du ha, NN, för all din hjälp. En tablett till känner jag att jag behöver. Nu har jag det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det känns så skönt att kunna ta fem tabletter om dagen. Kunna ta mig en på förmiddagen utan att riskera att bli utan om kvällarna.
Post Reply