Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Zoidar »

Jag har en klient jag träffar på tisdagar. Jag föreslog att vi skulle bada på tisdag, men han tyckte det var jobbigt eftersom han jobbar tisdag. Då kom vi överens om att vi istället badar på fredag denna vecka (alltså nu imorgon) kl. 15. Min klient ändrade sig i veckan och undrade om vi inte kunde gå på bio istället på fredag. Jag frågade om han var säker på detta. Han sa "ja". Jag kollade upp en film och vi bestämde att vi skulle träffas kl. 16:30 för att hinna äta något innan filmen.

Idag säger min klient att han inte vill gå på bio imorgon, utan vill istället fika. Grejen är att då kunde vi lika bra träffats i tisdags och fikat. Nu har jag erbjudit honom min lediga fredag för att vi skulle bada eller gå på bio. Om nu min klient varken vill bada eller gå på bio imorgon utan bara vill fika, tycker ni jag borde träffa honom i huvudtaget eller ställa in träffen?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12268
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by zoegas »

Han är nog inte riktigt bekväm med dig. Tror jag iaf.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 18 Nov 2022, 03:50 Han är nog inte riktigt bekväm med dig. Tror jag iaf.
🤷‍♂️
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Krokus »

Bestämde du eller ni filmen? Kanske blev det fel film?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by memphis »

Ställ in träffen tycker jag. Då lär han sig till nästa gång.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Zoidar »

memphis wrote: 18 Nov 2022, 15:28 Ställ in träffen tycker jag. Då lär han sig till nästa gång.
Jag hade tänkte det, men blev fika ändå. Jag kan inte säga "nej". :|
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Zoidar »

Tänker två gånger innan jag är beredd på ändra dag igen från tisdag till fredag.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad tycker ni jag ska göra? (Tips om klient)

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 18 Nov 2022, 15:06 Bestämde du eller ni filmen? Kanske blev det fel film?
Nej, filmen ville han se. Det är kanske hans mående. När han mår bra vill han göra saker och när han mår dåligt vill han inte.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply