En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 19 Dec 2023, 22:28 Jag har också ont i ländryggen. Det beror nog på mina knäböj och marklyft. Kanske dags att köpa bälte?
Du är relativt ung, Zoidar. Det känns lite tidigt för dig att få ålderskrämpor. Dessutom motionerar du ju regelbundet. Värre med mig då, som mest sitter framför datorn.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Dec 2023, 22:35
Zoidar wrote: 19 Dec 2023, 22:28 Jag har också ont i ländryggen. Det beror nog på mina knäböj och marklyft. Kanske dags att köpa bälte?
Du är relativt ung, Zoidar. Det känns lite tidigt för dig att få ålderskrämpor. Dessutom motionerar du ju regelbundet. Värre med mig då, som mest sitter framför datorn.
Nog tyvärr så att jag inte är byggd för knäböj och marklyft. Men de är väldigt bra övningar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

På väg hem från stan började det spänna i ryggen och jag började gå kraftigt framåtlutad. Jag stupade våningen under mig, på avsatsen mellan två våningar. Fick faktiskt kämpa för att ta mig upp igen. Mina fötter låg ju mot de smala trappstegen. Imorgon måste jag ut, bland annat för att handla mat och jag fruktar att jag åter står på öronen. Jag måste börja med mina ryggövningar igen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Kan det inte vara något psykosomatiskt?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Geta wrote: 29 Dec 2023, 11:38 Kan det inte vara något psykosomatiskt?
Jag tror inte det. Känner hur det stramar och ömmar på vänster sida rygg. Jag ramlade på väg hem från mataffären och slog i knät. Tror det var en kombination av halka och knasig gångstil.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag behöver inte handla något på flera dagar. Har två frysrätter och ärtsoppa på burk. Min syster skulle höra av sig imorgon om hon eventuellt köper en låda till mig. Jag måste börja med ryggövningarna igen. Minns bara två övningar, tror jag fick tre på ett papper. Jag tror värken kommer därför att jag ligger så mycket på sängen. Man ska ju vara uppe och röra på sig egentligen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Tanken är att gå till mataffären imorgon. Jag är redan orolig. Går det inte bra får jag ställa in mitt nyårsfirande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Har ångest och sorg.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 30 Dec 2023, 23:49 Har ångest och sorg.
Vet du varför?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote:
Vet du varför?
Känns som allt slutar med katastrof. :(

Om det nu är orsaken vet jag inte.

Kan ha att göra med mina psykoser som var en katastrof i sig och den fruktansvärda rädsla jag upplevde då.

Antagligen mitt varmvattenbad som triggade detta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Känns bättre nu.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Skrämde jag iväg Fantasio?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply