En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Läkaren hittade inget fel på mig förutom lågt blodtryck. Vet inte hur det var med syresättningen av blodet denna gång. Hade lite dåliga reflexer i vänster knä dock. Läkaren uteslöt diskbrock, men ska röntga en annan kroppsdel: huvudet. Jag är ett år äldre än pappa var när han fick hjärnblödning, så man vet aldrig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22892
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Feb 2023, 23:41 Läkaren hittade inget fel på mig förutom lågt blodtryck. Vet inte hur det var med syresättningen av blodet denna gång. Hade lite dåliga reflexer i vänster knä dock. Läkaren uteslöt diskbrock, men ska röntga en annan kroppsdel: huvudet. Jag är ett år äldre än pappa var när han fick hjärnblödning, så man vet aldrig.
Hm, det låter lite långsökt att det är hjärnblödning som skulle vara orsaken, men jag kan inget om sånt, så hur vet man?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag får väl vara glad över att jag fick en undersökning i alla fall. När jag kommer hem slår yrseln till. Lyckades trassla in mig i tvätthängaren under eftermiddagen. Pang, tjoff smock!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12556
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Jag har med fått ryggont nu. precis ovanför svanskotan. Det hugger till när jag går.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jobbigt, Zoegas. Man går som på nålar och bara väntar på att det ska göra ont. Gör jag i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det gick skapligt att gå till och från mataffären idag. Satt på de fem platserna jag brukar sitta på. Jag gick inte framåtlutad eller snett. Alltid något. Det stramade dock i ryggslutet och jag kände av nacken. Jag är ju kutryggig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag skulle ta en sjuktaxi till en mottagning, till fysioterapeuten, klockan kvart i tolv. Ringde den när jag klätt på mig och var redo att gå. De hade in gen bil tillgänglig, så det blev att stanna hemma. Nu får jag en räkning och jag hoppas den inte ligger på mer än en tvåhundring. Eftersom jag var redo att ge mig av gick jag till mötesplatsen. Lite halvjobbigt att gå dit, men hittade ett par ställen att sitta på. Berättade för personalen att jag var orolig för att gå hela vägen hem, men de visste på råd; En buss stannar ett kvarter bort och går till en hållplats nära mig. Nu kan jag ta mig till Sardin alla dagar i veckan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Min yrsel verkar vara helt borta. När det är som värst kan jag bara lämna sovrummet och hinna ut i hallen innan jag måste lägga mig igen. Väldigt otäckt, på min ära.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag ska till vårdcentralen imorgon. Min njurfunktion är nedsatt + att de vill undersöka min prostata. Nu är jag rädd.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36642
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Är det därför som du har ont i ryggen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18432
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Lycka till imorgon, Fantasio!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag vet inte, Geta.

Tack, Krokus också.
Post Reply