En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22846
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 22 Feb 2023, 19:48 Jag ska till vårdcentralen imorgon. Min njurfunktion är nedsatt + att de vill undersöka min prostata. Nu är jag rädd.
Bra du blir undersökt. Det ska nog reda ut sig ska du se.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22846
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Jag har haft konstiga tankar att det beror på mig att du fått problem Fantasio. Min sjukdom som spökar. Egentligen tror jag inte att det jag har är en sjukdom, men ett "energifel" eller "felkopplingar" i bland annat hjärnan.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 23 Feb 2023, 00:37 Jag har haft konstiga tankar att det beror på mig att du fått problem Fantasio. Min sjukdom som spökar. Egentligen tror jag inte att det jag har är en sjukdom, men ett "energifel" eller "felkopplingar" i bland annat hjärnan.
Nej, det är inte ditt fel, Zoidar. Provsvar kommer imorgon. Lämnade urinprov och så tog de minst åtta rör med blod. De kollade även prostatan, det var obehagligt och lite genant.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22846
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Feb 2023, 19:20 Nej, det är inte ditt fel, Zoidar. Provsvar kommer imorgon. Lämnade urinprov och så tog de minst åtta rör med blod. De kollade även prostatan, det var obehagligt och lite genant.
Jag tycker också intimundersökningar är lite genant. Men de brukar vara professionella.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

På Fråga doktorn brukar de demonstrera hur det går till.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

När jag var till mataffären igår så gick det riktigt bra att gå dit och hem igen. Fick sätta mig på färre ställen än vad som erbjuds. Men när jag skulle hem från stan idag var det besvärligt igen och jag fick sätta mig och vila ryggen lite här och där. Jag börjar tröttna, gör kanske något överilat snart. Jag vill bli kvitt mina spänningar i ryggen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Hur har det gått med undersökningarna av njurarna? Njurarna sitter
i ryggtrakten.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har inte fått något provsvar. Var det inte i fredags jag var hos läkaren? Förra veckan i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Min rygg pallade med att GP ända till ki :?:kiosken. Härli gt med framsteg.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio,

Har du trillat på avdelningen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej, men jag har fått wrt grönt armband.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Vad betyder ett grönt armband?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply