En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej då, det gjorde du inte, Zoidar.

Jag fick ställa in nyårsfirandet. Litar inte alls på ryggen. Tänk om man går i backen på väg till spårvagnshållplatsen mitt i natten. Då blir det problem.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23417
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Det var ju bra Fantasio, inte att du fick ställa in, men det andra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Fan i helvetes skit idioti! Jag ramlade en gång på väg till mataffären och en gång på väg hem därifrån. Kämpade med portkoden men fick hjälp av en kvinna. Slutligen ramlade jag i trappen när jag nästan var uppe. Det blev inget biobesök för mig...
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4300
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: En eländig dag

Post by yrväder »

Vad beror det på att du går och ramlar.
Blir du yr eller är det balansen. Tycker att det kan inte ha nåt med psyket att göra med i alla fall måste vara något annat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det har gått bra att gå till affären. Sitter max på två ställen och vilar ryggen. Jag kör på med två övningar för ryggen varje kväll innan jag går och lägger mig. Men idag halkade jag till och stötte knät i trottoaren. Men det hade inget med min dåliga rygg att göra. Jag ska gå cirka tre kvarter imorgon och hoppas det går bra. Det gör det nog.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

På vägen hem från stan bar jag på en plastpåse med mat o dryck och började gå kraftigt framåtlutad igen. Höll på att stupa på vägen hem och fick sätta mig i trappen för att hämta andan. Det kändes bra när jag gick ned på stan, men helt plötsligt kom besvären. Jag vet inte om jag vågar gå till affären imorgon.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10591
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: En eländig dag

Post by mrsearlgray »

du ska inte kolla på en rullator eller en käpp?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37151
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Rollator vore perfekt!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, jag kanske skulle behöva en rollator. Hoppas inte, för jag upplever mig åldersmässigt i underkant för en sådan.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37151
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det har inget med ålder att göra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jo, jag förstår. Min kompis tror att mina problem beror på att jag nästan jämt har ryggsäck på mig. Det kan stämma.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37151
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Du har kanske knäppt ihop västen med gylfen som Lindeman. Nu lyssnade jag på skämt i Snedtänkt i P1.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply