En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Geta wrote: 30 Jan 2023, 20:21 Hade de ingen förklaring eller rekommenderade någon behandling,
Fantasio? Lämnade de dig vind för våg?
Tja, det verkar så. Men tyckte jag hörde läkaren säga "vi hör av oss". Min supersnälla systerdotter var den som ringde vc i morse o hon följde med mig. På väg dit satt jag på två parkbänkar och tre stora stenar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Faktiskt så besväras jag inte av min rygg nu. Jag har ju vilat en del på sängen idag och det är väl tvärtemot vad man ska göra? Att gå hem från vårdcentralen via mataffären är ingen fasligt låg promenad, men det har ändå varit mig övermäktigt vissa dagar. Men idag gick det med visst besvär bra tycker jag. Tur det, för imorgon är min apodos uppäten, så jag måste till Apoteket. Och från apoteket till mötesplatsen är det inte långt, så jag hamnar kanske där imorgon.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Så det har kanske varit ett ryggskott men det brukar gå över på ett
par dar. Nissegossens smärta verkar också ha gått över.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Hemvägen från stan blev jobbig. Satt på bänken inne på Systembolaget och inne på ett varuhus. Sedan på bänk och efter det en bänk på min gata. Kom på att jag kunde sitta tvärs över gatan och närmare hem om jag satt mig vid en upphöjning med stängsel utmed.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Gör du övningarna?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Varken Fantasio eller Nissegossen skulle komma på tanken att göra
övningarna från Fysioterapeuten. Jag har blivit hånad för att jag gör
övningarna, Drick hönsbuljong är standardrådet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Geta wrote: 02 Feb 2023, 10:39 Varken Fantasio eller Nissegossen skulle komma på tanken att göra
övningarna från Fysioterapeuten. Jag har blivit hånad för att jag gör
övningarna, Drick hönsbuljong är standardrådet.
Övningar hjälper inte mot högerextremism!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Högerextremism sitter som berget.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Eländet bara fortsätter. Började gå framåtlutad på väg till Spiranmottaningen och gick fortare och fortare. Rätt vad det var låg jag ute i körbanan på huvudleden. Två studenter kom och hjälpte mig och satte mig på en bänk. Den ena killen gick i förväg, men den andra satte sig på huk och pratade med mig. Han läste åk 4 på läkarlinjen. Skrapade upp handen och ena knät, men byxorna och glasögonen klarade sig.

Fick prata med en läkare på mottagningen och erkände att jag köpt lite starkvaror veckan innan. Men nu lovar jag er på heder och samvete att ta en lång paus från drickandet. Fick med mig ett A4:ark där det stod något om Karolinska sjukhuset som mottagare. Har glömt vad läkaren sa jag skulle göra med det.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36018
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Jag tycker att det är konstigt att du ibland blir så dålig att du trillar
ihop mitt på gatan. Här på Viska har du visat framsteg. Du har börjat
laga mat och startat Hänt i veckan. Vore det inte idé att tänka på
gruppboende?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jovisst. Frågan om gruppboende dök upp på det improviserade läkarmötet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

De övningar jag gör hjälper inte alls. Jag är rädd för att bli isolerad och handikappad. Ska på återbesök hos fysioterapeuten, men vad ska hon eller han kunna hjälps mig med? Jag kan inte bli en igel gentemot mitt syskon, hon har ett eget liv att ta hand om. Blir inte min rygg avsevärt bättre och gärna snart får jag väl ta ned skylten. Jag hotar inte med att skada mig och vill absolut inte trigga någon annan, men det är så jag känner för stunden.
Post Reply