Fel antal tabletter i förpackningen

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Koi »

Geta wrote: 12 Dec 2022, 16:00 En gång fick jag en annan kunds medicinlista på apoteket.
Sånt här som vi råkat ut för ska bara inte hända. Sekretess.

Jag hörde av mig till apoteket. De blev helt bestörta. Någon fick ordentligt med pisk.

Mina mediciner, som tillhörde någon annan, jag fick var dessutom narkotikaklassade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Fantasio »

När jag skulle hämta ut en kartong Oxascand fick jag en helt annan medicin. Jag kände inte igen kartongen och sa till direkt.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Richard »

För ett tag sedan registrerades inte uttaget jag gjorde på en burk Iktorivil, så jag kunde hämta ut en till. Det var på apoteket där min syster jobbar o jag sa det till henne. Hon sa att hon som expedierade mig är den absolut noggrannaste personen, men jag bad om att inte säga nått. Det är lltid bra med en extraburk lugnande tabletter.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Safir »

Zoidar wrote: 11 Dec 2022, 22:53
Geta wrote: 11 Dec 2022, 21:21 Jag är mest irriterad över blisterkartorna. Det är svårt att trycka ut
pyttesmå tabletter.
Tycker burkar är bättre än blister. Vad är poängen med blister?
Ibland är väl hållbarheten bättre i blister.
En annan anledning är att om/när nån vill ta sitt liv så är det lite krångligare med blister så personen hinner tänka efter och kanske ångra sig innan h*n tryckt ut alla tabletter ur kartorna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Zoidar »

Safir wrote: 13 Dec 2022, 16:36
Ibland är väl hållbarheten bättre i blister.
En annan anledning är att om/när nån vill ta sitt liv så är det lite krångligare med blister så personen hinner tänka efter och kanske ångra sig innan h*n tryckt ut alla tabletter ur kartorna.
Ja, det skulle kunna vara fördelarna.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Geta »

Äldre fumliga personer tror jag inte klarar blisterkartor men de har
kanske Apodos.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Koi »

Jag hatar blister. Jag hatar att dela dosett. Dessutom blir det inte som sig bör. Jag lägger undan tabletter. Så nu har jag apodos. Kan lägga undan där också. Men det är ännu mer jobb. Får varannan vecka.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Safir »

Har en medicin som jag tar 5 tabletter/dag av. Kartorna innehåller 10 st så en karta blir 2 dar jämnt men har glömt ta några gånger så nu har jag en karta med 3 tabletter över. Irriterande i-landsproblem att jag inte får det att gå jämnt upp. Den där kartan med 3 tabletter ligger i kartongen och flinar åt mig.
Får väl spara den ifall att jag inte får recept i tid nån gång.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Geta »

Bra att ha lite medicin i reserv!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Fel antal tabletter i förpackningen

Post by Zoidar »

Jag har samlat på mig lite onödigt mycket Peratsin.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply