Vill inte gå ut i Helsingborg...

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13074
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by amandara »

Jag är aldrig ute efter 18 knappt efter 17.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12547
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by zoegas »

Jag bor ju som sämst. Lilla Mecca på Söder här i Helsingborg. Men har inga problem med att gå ut. Då är jag ändå rätt ökänd. Jag kan känna en viss animositet. Sura blickar och så.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by Richard »

Det är väl egentligen inget fel på Söder, det är ju nära till allt. Dock lite mycket vattenpipeaffärer, halalbutiker o sånt. Min pappa bodde på Söder (Carl Krooks Gata, vid simhallen) innan, eftersom hans exfru bodde där när dom träffades. Jag parkerade utanför simhallen när jag hälsade på honom o man vill ju inte ha bilen där över natten...

Själv bodde jag på Dalhem i knappt ett år, det är väl ett trist område... Hade hellre bott på Söder. Både Dalhem o Söder är riskområden; https://polisen.se/siteassets/dokument/ ... -2021.pdf/

Allra värst är väl området runt Knutpunkten? Där tycker jag inte om att gå när det är mörkt, särskilt inte bärandes på en dator eller nått. Sist var jag på Pressbyrån där så kom det in en snubbe o snodde en kopp kaffe ur automaten utan att betala. Kassören försökte stoppa honom men det gick inte, snubben var helt påverkad. Antar att sådant är vardagsmat där?

Men om du är biffig eller (ö)känd, o över 30 år, så är det sällan man blir rånoffer. Jag hade alltid pepparspray, batong eller kniv när jag var ute på kvällen där. Det var när jag var i 20-25 års-åldern.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12547
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by zoegas »

Det är fängelse för att bära kniv nu.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by Richard »

zoegas wrote: 29 Dec 2022, 16:38 Det är fängelse för att bära kniv nu.
Ja, det är bra tycker jag. Ali Baba o hans 40 rövare hotar oftast med kniv vid personrån. Bara sätt dom i fängelse när de infört visitationszoner! Kniv är ett potentiellt dödligt vapen, men jag vet inte hur det ser ut på straffskalan om man jämför brott mot knivlagen eller det lite grövre, vapenbrott, som man gör sig skyldig till om man har det icke-dödliga pepparspray?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12547
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill inte gå ut i Helsingborg...

Post by zoegas »

Ja, visst. Riskera livstids fängelse för att sno en mobiltelefon. Smart. Ha det på sitt samvete om de har nått. In i finkan! Jag tror det bara blir böter för spray och sånt. Jag har ju min batong. Men det är ju inte i offensivt syfte, så jag tror de bara tagit den. Poliser är inte oresonliga.
Post Reply