Psykotiskt orolig

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Psykotiskt orolig

Post by Zoidar »

Det är en tjej jag mailat och hon svarar inte. Jag är orolig och undrar om jag gjort något fel. Det skrev jag nu till henne också. Jag förklarade också att jag har en psykossjukdom och kan lätt bli orolig. Jag håller på att bli psykotisk orolig. Svarar hon inte på detta heller får jag flippen.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Psykotiskt orolig

Post by Krokus »

Kan vara så att hon har mycket att göra, eller är emotionellt stressad och därmed inte orkar svara på en gång. Hur lång tid brukar det ta innan hon svarar?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykotiskt orolig

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 Dec 2022, 12:40 Kan vara så att hon har mycket att göra, eller är emotionellt stressad och därmed inte orkar svara på en gång. Hur lång tid brukar det ta innan hon svarar?
En dag brukar det ta. Skrev nytt mail idag. Nu fantiserar jag ihop allt möjligt... Allt ifrån att jag skrämt henne, till krossat hennes hjärta, eller gjort/sagt något olämpligt eller ännu värre saker.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykotiskt orolig

Post by Zoidar »

Nu fick jag svar. Hon var inte besviken på mig, bara varit upptagen. Vad bra! Igen min paranoia som driver mig till vansinne. Skitsjukdom vi har. :|
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Psykotiskt orolig

Post by Krokus »

Ja, vad bra att du fick svar!

Sån där ångest är skitjobbig. När folk inte svarar mig brukar jag tro att de har dött. T ex när sambon är nånstans med bilen och inte kommer hem exakt den tidpunkten som han trodde. "Åh nej, nu har han krockat!", ungefär så går mina tankar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykotiskt orolig

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 Dec 2022, 15:14 Ja, vad bra att du fick svar!

Sån där ångest är skitjobbig. När folk inte svarar mig brukar jag tro att de har dött. T ex när sambon är nånstans med bilen och inte kommer hem exakt den tidpunkten som han trodde. "Åh nej, nu har han krockat!", ungefär så går mina tankar.
Även friska kan tänka så, men för sjuka blir tankarna mer verkliga och mer känslofyllda, svårare att förstå att det är oförnuftiga tankar.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Psykotiskt orolig

Post by Fantasio »

Låter lite som katastroftankar tycker jag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Psykotiskt orolig

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 Dec 2022, 21:23 Låter lite som katastroftankar tycker jag.
Ja, det är det. Jag kämpar med sådana. :|

Kan det vara fastan som utlöst det? Eller vinterbadet? Jag var lite konstig efter jag vinterbadat.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Psykotiskt orolig

Post by Fantasio »

Tror inte det beror på vinterbadet. Men vad vet jag?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Psykotiskt orolig

Post by Geta »

Jag tvivlar på att det är så nyttigt att vinterbada. När jag badar i början
av hösten får jag ont i hela kroppen. Reumatiskt antagligen. Senast badade
jag i Vänern vid sommarhemmet utanför Lidköping.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply