Jobbiga tankar/katastroftankar

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22927
Joined: 10 May 2021, 16:12

Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Zoidar »

Jag sa en sak till en kille på annat forum som jag förstår kan varit svår för honom. Så nu börjar tankarna snurra. Fick en bild i mitt huvud att han tagit sitt liv genom hoppa ut från ett fönster. Nu när jag skriver detta är jag orolig att det ska vara sant. Man kan nog kalla det katastroftankar. :|

Under min första psykos ringde jag upp flera vänner för trodde de höll på att kvävas. :|
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Fantasio »

Jag hoppas och tror inte att han skadat sig själv. Du kan heller inte lastas för vad andra väljer att göra. Om du nu inte varit väldigt elak, men det tror jag inte om dig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22927
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 Dec 2022, 22:54 Jag hoppas och tror inte att han skadat sig själv. Du kan heller inte lastas för vad andra väljer att göra. Om du nu inte varit väldigt elak, men det tror jag inte om dig.
Nej, det var inte något elakt jag sa, men förstår det kan blivit en tankeställare. Jag bör undvika argumentera. Klarar inte sånt längre.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22927
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Zoidar »

Han skrev på forumet nu igen. Alltså var min tanke ren inbillning.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Cosmos »

Tankespöken.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22927
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Zoidar »

Samma dag som jag sålde min bil dog en kär dam från min bibelstudiegrupp. Sånt oroar mig. Gjorde jag fel beslut och detta blev konsekvensen? Känns t.o.m. farligt att prata om. Det har varit jobbiga tankar. Nu känns det lite bättre.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by memphis »

Träffade ett par kvinnor, mor och dotter, ute på promenaden. De hälsade på min hund och klappade henne. Efteråt fick jag tankar att de båda kvinnorna var trollpackor, och att det faktum att de vidrört min hund skulle skada hunden. Det känns lite jobbigt, att jag tror på såna här saker som trolldom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Geta »

Det låter gammaldags.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by memphis »

Ja. Detta är rester av psykoser.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13098
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by amandara »

Jag tror egentligen inte på ockulta saker. Men lite shamanism är inte fel.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by memphis »

Swesanne, som doppat sig i dessa vatten, säger att det ockulta och liknande är farligt för oss med psykossjukdom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22927
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbiga tankar/katastroftankar

Post by Zoidar »

memphis wrote: 06 Jul 2023, 18:02 Swesanne, som doppat sig i dessa vatten, säger att det ockulta och liknande är farligt för oss med psykossjukdom.
Jag höll ju på med sånt i 10 år. Livsfarligt! Är man inte knäpp, blir man det.

Min dåvarande tjej höll på med shamanism. Det var andar hit och helig bark dit...
Last edited by Zoidar on 16 Jul 2023, 09:03, edited 2 times in total.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply