Ältande och grubblande

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Leakim97
Rodiummedlem
Posts: 24668
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Ältande och grubblande

Post by Leakim97 »

Jag har haft problem med att acceptera schizofrenin och symtomen som det fört med sig även fast det inte är någonting jag kan göra något åt. När jag har sämre stunder och mår sämre då slår ältande och grubblandet till, vilket Påverkar mig negativt.

Får satsa på att försöka förändra detta nu när det snart är nytt år.

Ältar och grubblar ni om någonting ni inte kan göra något åt? Har ni något knep eller någon strategi för att kunna undvika det?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ältande och grubblande

Post by Geta »

Har slutat älta schizofrenin. Nu är det andra sjukdomar som gör sig påminda
på ålderns höst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ältande och grubblande

Post by Zoidar »

Ältar inte min sjukdom så mycket, men ältar annat. Jag ältar tyvärr existensiella frågor. Men misstänker jag gjort det också utan psykisk sjukdom.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12248
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ältande och grubblande

Post by zoegas »

Det är jävla ångest som ligger bakom det. Det enda som funkar för mig är Lyrica.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Ältande och grubblande

Post by Nobel »

Kan rekommendera ett fontänhus. Det finns inget piller för meningsfullhet.

Fontänhuset hjälpte mig att må bättre och livet kändes meningsfullt av att bidra och umgås efter egen förmåga.

Ni kanske har märkt att jag inte hänger på Viska lika ofta som tidigare och ältar sjukdom. Det är fontänhusets förtjänst.

Jag fokuserar nuförtiden på det friska i mig istället.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply