Kommentera utseende

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kommentera utseende

Post by Fantasio »

Det har stått att jag varit ovårdad. Jag struntar i vilket, kan till och med vara kul att läsa allt knas.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kommentera utseende

Post by Koi »

Brukar pendla mellan neutral och nedsatt formell och emotionell kontakt och bristfällig ögonkontakt.

Det kan jag förstå att det är med.

Men kommentera utseende…det är konstigt. Bruksr stå välvårdad. Hsr också stått ”åldersadekvat klädd”
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Kommentera utseende

Post by Safir »

Nån gång, kan ha varit i en remiss, hade psykläkare skrivit att h*n inte hade tagit mitt blodtryck pga pats ”voluminösa armar”.
:shock:
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8163
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kommentera utseende

Post by Richard »

Stod en gång att jag hade svarta kläder i min journal...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kommentera utseende

Post by Krokus »

Image

Från Instagramkontot Journalgrodor
https://instagram.com/journalgrodor
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Kommentera utseende

Post by Koi »

Haha.

I min psykjournal stod efter att jag sa att flera familjemedlemmar har bla levaxin. ”moder och syster inte heller helt friska.”
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kommentera utseende

Post by Geta »

Jag har inte upptäckt några tokigheter i mina journaler. Diabetessköterskan
skrev att jag tittar på film som sysselsättning, så då började jag med det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kommentera utseende

Post by Zoidar »

Geta wrote: 29 Dec 2022, 06:25 Jag har inte upptäckt några tokigheter i mina journaler. Diabetessköterskan
skrev att jag tittar på film som sysselsättning, så då började jag med det.
Började du med det först när sjuksköterskan skrivit att du tittar på film?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kommentera utseende

Post by Geta »

Ja! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kommentera utseende

Post by Zoidar »

Geta wrote: 29 Dec 2022, 12:05Ja! :D
:lol:
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8163
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kommentera utseende

Post by Richard »

Min psykiater ser att jag har asperger, det brukar stå nått sånt här efter varje besök...
Aspergerdrag i form av avvikande intonation och kommunikation. Något återhållen psykomimik och psykomotorik bedöms tillhöra patientens habitualtillstånd.
Samtidigt ser han om jag mår bra eller är dåligt. Nu står det oftast bl.a. "välvårdat yttre", tidigare har det stått att jag är "tillbakadragen o hopsjunken", vilket egentligen betyder att jag mer ser ut som en luffare o inte bryr mig om utseendet...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Kommentera utseende

Post by Mosbrickan »

Richard wrote: 29 Dec 2022, 15:44 Min psykiater ser att jag har asperger, det brukar stå nått sånt här efter varje besök...
Aspergerdrag i form av avvikande intonation och kommunikation. Något återhållen psykomimik och psykomotorik bedöms tillhöra patientens habitualtillstånd.
Samtidigt ser han om jag mår bra eller är dåligt. Nu står det oftast bl.a. "välvårdat yttre", tidigare har det stått att jag är "tillbakadragen o hopsjunken", vilket egentligen betyder att jag mer ser ut som en luffare o inte bryr mig om utseendet...
Det stod det i min journal också - men inte "fullvärdig' Asperger. Stod "Aspergoid". Visste inte om detta. Såg det i somras trots att det är 8 år sedan det skrevs
Post Reply