Schizoaffektiv symtom

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21841
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by MsTibbs »

Jag har schizoaffektiv sedan många år. De ville sjukpensionera mig men jag vägrade. Kompromiss jag jobbar 50 procent.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23073
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by Zoidar »

MsTibbs wrote: 26 May 2023, 21:18 Jag har schizoaffektiv sedan många år. De ville sjukpensionera mig men jag vägrade. Kompromiss jag jobbar 50 procent.
Låter som en bra kompromiss.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21841
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by MsTibbs »

Zoidar wrote: 27 May 2023, 00:40
MsTibbs wrote: 26 May 2023, 21:18 Jag har schizoaffektiv sedan många år. De ville sjukpensionera mig men jag vägrade. Kompromiss jag jobbar 50 procent.
Låter som en bra kompromiss.
Ja visst! Jag har funkat utan inlagd i över 6,5 år nu! :)
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by Cosmos »

Oj, jag vet inte hur många år sedan jag var inlagd för psykos. Inte på den här sidan av decenniet i alla fall. Min värsta period var 80-talet då jag låg inlagd massor av ggr. 90-talet var förhållandevis lugnt förutom en psykotisk depression (jo, det finns sådana) i slutet av 90-talet. Men jag lade inte in mig och läkaren ville hålla mig borta från sjukhuset med tanke på 80-talet.

Under min psykotiska depression sprang jag omkring i stadsskogen och skrek Gud, min Gud. Varför har du övergivit mig? Någon form av Jesuskomplex alltså. Jag kände mig tvungen att springa så att inte döden hann ifatt mig. Så jag hade konstigt nog inga tankar på att ta mig av daga vilket jag har haft under andra depressioner.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by Cosmos »

Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23073
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Schizoaffektiv symtom

Post by Zoidar »

När jag låg på sjukhuset innan jag kom till psykmottagningen upprepade jag hela tiden högt "post sanktum". Vad jag vet betyder det inget speciellt, iaf ingen kyrklig term. En sjuksköterska blev arg på mig och sa att jag skulle sluta. Det minns jag tydligt. Hon fattade nog inte att jag hade psykos.

Psykos är inget att leka med.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply