Frysrätter

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Jag har inte lagat mat sedan tidigt förra veckan. Tur då att frysrätter finns. Jag blev faktiskt förhållandevis mätt av den jag åt idag. Har en aning om hur mycket en kostar, ligger väl på runt 30 spänn för en låda?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Har ätit en fryskartong idag. Det var gott trots varma lingon i den, eller om den kallas sylt. Har tre kartonger kvar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Idag köpte jag en matlåda från Gooh. Köttbullar och potatis. Den har jag köpt förut och är helt okej. I min affär har de bara den rätten och korv Stroganoff att välja på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

En vän la upp en bild på Facebook på vad han åt. Det var Findus fish'n'chips. Jag tycker om den, men det är mest panering på fisken, inte så mycket kött. Köper man en sådan och tror man ska bli mätt blir man blåst.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Jag kan hanka mig fram på frysrätter, men helst vill jag ha varma matlådor. Helt annan klass på den maten. Mat från Dafgårds har jag bara två rätter jag gillar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36861
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Frysrätter

Post by Geta »

Fantasio wrote: 04 Jun 2023, 23:16 En vän la upp en bild på Facebook på vad han åt. Det var Findus fish'n'chips. Jag tycker om den, men det är mest panering på fisken, inte så mycket kött. Köper man en sådan och tror man ska bli mätt blir man blåst.
Du kan komplettera med en riven morot och knäckebröd.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4291
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Frysrätter

Post by yrväder »

Köpte 2 Dafgårds i veckan kålpudding och lasagne.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Jag köpte en limpa, en Pågenlimpa, färdigskivat bröd. Den går att ha till frysrätterna. Får ta till det och även handla nytt knäckebröd, då mitt är slut sedan någon vecka och jag alltid glömmer att köpa det i mataffären. Många av rätterna väljer jag bort då det är lingon i maten och det tycker inte jag om. Får kanske tänka om där, det kan ju vara gott, tänker jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Idag har jag ätit fryst pyttipanna, vilken jag bara mikrade. Rätt gott, faktiskt. Det var helt utplockat på ICA bland färdigrätterna när jag var där. En sådan påse räcker till åtminstone tre mål mat till mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Jag sitter och läser i mattrådarna och blir sugen på något gott att äta. Frågan är hur jag gör med maten imorgon. Har nog en fryslåda kvar.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Frysrätter

Post by Santina »

Åt precis en Garant Lökpaj, kostade 26.90 på Willys.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Frysrätter

Post by Fantasio »

Jag kan bli tårögd när jag tänker på Findus jultallrik. Att det ska finnas människor som firar jul i sin ensamhet och ej har ork att laga julmat. Hoppas att den fortfarande säljs till julen som kommer.
Post Reply