Är det nån mer....?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Är det nån mer....?

Post by Cosmos »

... än jag som är skitförbannad på att ha vanföreställningar? Jag känner mig väldigt irriterad på att jag inte kan sluta med att avläsa andra människor och deras bemötanden. Jag hör hur folk skrattar åt mig på gatan bara p g a att jag är en udda individ. Likaså på restauranger så ser jag folk som skrattar åt mig för att jag inte passar där utan borde gå hem och lägga mig under täcket. Då känner jag detsamma. Jag passar inte där och borde gå hem och dra något gammalt över mig.

Bara för att jag är jag trampar människor på mig för minsta lilla snedsteg. Jag känner att de trampar på jorden som ska grävas till min grav. Och nu ska hyresvärdens människor komma hem till mig och snoka. Nu kallar de det för att kolla elementen. Men jag vet att de vill bli av med mig. Dessutom har jag en hyresgäst som inte borde vara här eftersom de vill åt mig och mitt bostadstillägg.

Jag är skitförbannad på all denna skit och är det så att de vräker mig eller vill åt mitt bostadstillägg så ..... vågar inte skriva.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Är det nån mer....?

Post by Fantasio »

Vad jobbigt det låter, Cosmos. Men kanske är det faktiskt något med dina element de vill kolla.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36836
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är det nån mer....?

Post by Geta »

Jag vore glad om de ville komma och kolla mina värme-element.
Jag tvivlar på att jag är så intressant att folk bryr sig. Jag har
ingen inneboende och inget bostadstillägg.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18537
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Är det nån mer....?

Post by Krokus »

Vet hyresvärden om att du får bostadstillägg? Tvivlar på att hyresvärden skulle skvallra till Pensionsmyndigheten.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23123
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Är det nån mer....?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 18 Jan 2023, 20:45 Jag vore glad om de ville komma och kolla mina värme-element.
Jag tvivlar på att jag är så intressant att folk bryr sig. Jag har
ingen inneboende och inget bostadstillägg.
Har du inte ansökt om bostadstillägg för pensionärer? Om inte ansök direkt!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Är det nån mer....?

Post by Cosmos »

Krokus wrote: 18 Jan 2023, 21:04 Vet hyresvärden om att du får bostadstillägg? Tvivlar på att hyresvärden skulle skvallra till Pensionsmyndigheten.
Här i stan är kommun och allmännyttan ihopsammansatta. Alla skvallrar på alla. Jag hade några ggr (kommunalt) boendestöd men hon var mest intresserad av min inneboende så jag avbokade henne i fortsättningen. Nu har jag skaffat privat städfirma (jorå, man får dra av det på deklarationen) som inte frågar ett skit om vem man är, vad man jobbar med och vem man har som hyresgäst.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18537
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Är det nån mer....?

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 18 Jan 2023, 22:47 Har du inte ansökt om bostadstillägg för pensionärer? Om inte ansök direkt!
Vad ska Geta göra med alla pengar? :D
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23123
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Är det nån mer....?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 19 Jan 2023, 11:09 Vad ska Geta göra med alla pengar? :D
Hon kan åka till Paris :)
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Är det nån mer....?

Post by Koi »

Du är inte ensam. Hatar mina paranoida tankar. Tror hela tiden att folk är ute efter att skada mig på olika sätt.
Post Reply