Och så blev det nya piller....

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Och så blev det nya piller....

Post by Mosbrickan »

... Quetiapin. Vilken dos vet jag inte, men förmodligen svag. Bra i så fall, gillar inte piller.

Jag fick det för att jag verkar varva upp rejält igen, visar ilska och aggressivitet samt sover som ett anus.

Ska söka lite här på forumet för jag har sett det nämnas lite här och var.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Och så blev det nya piller....

Post by Geta »

Den medicinen används som sömnmedel på Viska.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8164
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Och så blev det nya piller....

Post by Richard »

Små doser Quetiapine används som sömnmedel, i doser om 25-50 mg. Högre doser för antipsykotisk effekt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Och så blev det nya piller....

Post by Mosbrickan »

Richard wrote: 20 Jan 2023, 16:50 Små doser Quetiapine används som sömnmedel, i doser om 25-50 mg. Högre doser för antipsykotisk effekt.
Ok, ja, han sade att det var för sömnen i första hand.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Och så blev det nya piller....

Post by Safir »

Richard wrote: 20 Jan 2023, 16:50 Små doser Quetiapine används som sömnmedel, i doser om 25-50 mg. Högre doser för antipsykotisk effekt.
Jag har haft både direktverkande quetiapin (minns inte dosen men de fungerade knappt) och senare fick jag prova depot. Depottabletterna var på 50 mg och jag skulle ta två. Stod inte ut en vecka ens. Började med 50 mg men det fungerade inte, tänkte att om jag tar 100 mg så somnar jag säkert. Sov inte och fick en otäck känsla i kroppen.
Hu!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Och så blev det nya piller....

Post by Krokus »

Jag gillar inte heller depotvarianten av Quetiapin. Sömnig dygnet runt och att ens kunna tänka var bara att fetglömma. Ställde någon en fråga, som inte var ja- eller nejfråga... Haha. Nej, det gick inte att tänka ut något svar alls. Jag kände mig zombiefierad.

Kortverkande Quetiapin har jag haft till sömnen då och då. Svårt att kissa på morgonen samt förstoppning.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply