Amandaras hälsotråd

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Amandaras hälsotråd

Post by Zoidar »

amandara wrote: 18 Apr 2023, 17:08 Styrketränat 30 min ffa armar och överkropp. 15 min ryggrehab. Sjukt nöjd.
Cool! Bra jobbat!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Zoidar wrote: 18 Apr 2023, 17:11
amandara wrote: 18 Apr 2023, 17:08 Styrketränat 30 min ffa armar och överkropp. 15 min ryggrehab. Sjukt nöjd.
Cool! Bra jobbat!
Tack Zoidar 😃. Hoppas det blir en vana, att jag kan skapa den rutinen. Må ti to fre tänker jag mig, onsdagar är jag på viktväktarna på FM och det alltid på förmiddagarna jag brukar fysa. 45 min är ju inte värsta värsta, känns som lagom jobbig ansträngning.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Loosat exakt 5 kgs. Jag tar det som det kommer. Göra mer bra saker och mindre dåliga.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Asch jag trillade dit på att fuläta massa godis. Jag söker balans i mitt matintag. Har inte ätit lunch på ett tag då jag tycker att jag står mig på morgongröten till 13ish, och sen käkar vi middag 15.30, och då har jag tyckt att det har varit onödigt att äta lunch. Och det har funkat ett tag - men jag tror inte det är bra i längden. Min hetsätningattack igår talar för det. Godis är aldrig så gott som när man är hungrig. Men nu mår jag illa. Magen, och hela jag, mår så mycket bättre utan godis.

Note to self - ät lunch!

Jag söker en hållbar balans och ingen kvickfix. Så det är bara att jobba på och skruva på det som inte funkar. Det är 7ngen brådska, jag har hela livet på mig.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Näääeeej det går inget bra för mig. Och på andra plan går det bra. Ingen katastrof eller så, men godis vill jag gärna köpa på mig - och sen äta, såklart. Men jag hetsäter ändå inte. I alla fall inte mer än en gång senaste veckan, och då åt jag nästan i sömnen hick. Kom knappt ihåg det på morgonen när jag vaknade. Fysen och livet i övrigt tuffar på. Jag sover för det mesta bra och fysar på den nivå jag brukar nuförtiden. Ska försöka öka träningen med lite mer styrketräning hemma behöver få in mer kondition oxå.

Men jag vill inte gå till viktväktarna och väga mig den här veckan - för har gått upp, igen, inte mycket men lite. Den där godisfrossan efter inhandling på Ullared alltså. Man KAN INTE ha godis hemma utan att äta upp det. Lär och lev vidare.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Jag trillade ner 5 kgs, sen tog det stopp. Dax att göra ett nytt ryck.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 29 May 2023, 20:38 Du är tjock :)
Japp. 105 kgs.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12247
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Amandaras hälsotråd

Post by zoegas »

Sockerfritt godis?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Amandaras hälsotråd

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 29 May 2023, 21:16 Sockerfritt godis?
Min mage blev fullkomligt uppblåst av sockerfritt godis.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Jag tar tag i kosten och lite mera allvarlig motion. Det har varit mycket nu ett tag, och kost har inte varit prioriterat. När jag är stressad eller överbelastad på något sätt så äter jag. Vilket jag inte på något sätt är ensam om.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Amandaras hälsotråd

Post by amandara »

Du har inte min blåa tillit, Bengan. Jag ger mig själv ett år.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Amandaras hälsotråd

Post by Geta »

Jag måste alltid skärpa mig, så jag inte trillar dit med diabetesen. Annars köper jag glass i stora lass. Det syns direkt på blodsockret.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply