Måste man berätta?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36863
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Måste man berätta?

Post by Geta »

Koi wrote: 08 Feb 2023, 05:13 Ska försöka berätta allt på måndag. Att fk filmar mig. Att läkaren gömmer sig bakom träden och att polisen har satt gps i mina kläder så de vet precis var jag är hela tiden.

Aaahhhh….hur ska man veta att de inte ljuger. Frågar man kommer de att neka. Ljuger de då eller inte? Jag litar inte på nån.
Är du så intressant för Försäkringskassan och polisen. De brukar filma när
någon som har personlig assistent verkar fungera för bra för vårdbehovet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Måste man berätta?

Post by Koi »

Jag har ingen assistent
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Måste man berätta?

Post by Safir »

Koi wrote: 08 Feb 2023, 05:13 Ska försöka berätta allt på måndag. Att fk filmar mig. Att läkaren gömmer sig bakom träden och att polisen har satt gps i mina kläder så de vet precis var jag är hela tiden.

Aaahhhh….hur ska man veta att de inte ljuger. Frågar man kommer de att neka. Ljuger de då eller inte? Jag litar inte på nån.
Låter jättejobbigt. :|

För mig låter det inte alls sannolikt att läkaren gömmer sig bakom träden, hen har inte tid med sånt. Eller hur?
Att FK filmar dig är inte heller sannolikt.
Polisen sätter inte gps i kläder - om du inte är en megagangster förstås, då kanske de spårar. Men du är ju inte en sån.
Det är din hjärna som ”fått hicka”.
Jag vet inte vad vården brukar säga vid paranoia men du kan lita på att de säger sanningen om de nekar till det där, eftersom att det är osannolikt att det händer på riktigt.
Kan vara så att första steget till att kunna börja lita på dem är att berätta vad du upplever.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Måste man berätta?

Post by Koi »

Ska försöka på måndag. Då får de först lova att jag inte blir inlagd
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Måste man berätta?

Post by Safir »

Koi wrote: 11 Feb 2023, 04:52 Ska försöka på måndag. Då får de först lova att jag inte blir inlagd
Man måste ju uppfylla tre kriterier för att de ska kunna sätta LPT. De känner du väl till?
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Måste man berätta?

Post by Koi »

Ja. Jag är inte fara för nån
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23174
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Måste man berätta?

Post by Zoidar »

Safir wrote: 11 Feb 2023, 16:39
Man måste ju uppfylla tre kriterier för att de ska kunna sätta LPT. De känner du väl till?
Aha, vilka är det?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Måste man berätta?

Post by Fantasio »

Mig tar de på LPT oavsett vad jag sagt eller gjort. Lida av en allvarlig psykisk störning är väl ett att kriterierna förr tvångsvård?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36863
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Måste man berätta?

Post by Geta »

Det ska inte finnas risk att man skadar sig själv eller andra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Måste man berätta?

Post by Fantasio »

Men är det inte tvärtom, Geta :?:
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23174
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Måste man berätta?

Post by Zoidar »

Varit på PIVA två gånger. Usch säger jag!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Måste man berätta?

Post by Fantasio »

Det jobbiga med PIVA är om någon är våldsam eller efterhängsen. Men det händer inte så ofta. Avdelningen bredvid är mycket bättre. Jag tycker man ska berätta allt man kan för personalen. De noterar hur man uppför sig, ansiktsmimik och allmänna statusen.
Post Reply